Brusebad / Badekar

Vi skal snart igang med en renovering af vores badeværelse og er i den forbindelse ved at planlægge rummets indretning.
Rummet er ikke så stort (ca. 6.6 m2) og det er med to indgangsdøre.
Vi vil gerne have både brusebad og badekar men har lidt svært ved at få det til at være der og stadig bevare funktionaliteten i rummet.

I dette link: http://www.wellmore.dk/p336.asp har vi fundet noget der måske kunne være et alternativ og løse vores problem.
Vi har været forbi butikken for at se karret. Det virker til at være af en fornuftig kvalitet og beslag og lister er pænt udført.

Er der nogle derude der har en mening om dette kar, eller kender til en anden løsning på pladsproblemet?

mvh.
Melin
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ville være lidt nemmere hvis i havde en plantegning med mål og døre påtegnet, så har vi en lille chance for at hjælpe og komme med forslag
Det kunne du jo nok have ret i.

Jeg sidder lige nu på en båd ude midt i Jammerbugten, så det er begrænset hvad jeg har til rådighed af tegneprogrammer. Jeg har forsøgt at tegne rummet efter hukommelsen med programmet Paint. Håber det giver mening.

mvh
Melin
Det var godt nok et smalt rum og så de 2 døre!

Jeg har et lidt lignende størrelses badeværelse, som jeg vedlægger et par billeder af.
Det er 230 bredt men så kun 300 langt og kun en dør.
Har du overvejet konsekvenserne af det kombinerede brus og badekar?
Hele arrangementet skal tørres af efter hvert brug, hvis du har en tilsvarende overkommando som jeg har.

Jeg ville stille et almindeligt badekar under vinduet og så en brusekabine i glas i forlængelse af badekarret, så døren lige kan op og ind bag brusekabinen. Ved at vælge en glasbrusekabine bliver arrangementet ikke så bombastisk og tungt at se på.

På den anden væg, lige over for den plads, du må afsætte til at føromtalte dør kan op, ville jeg sætte WCet. På den måde kan du overholde kravet om at der skal være ca en meter fri foran WCkummen, hvis du ellers har døren lukket når du benytter tønden. Herefter hen mod døren kan man så sætte et evt. bidet, ikke alt for store i dybden håndvask/e og et 30 cm dybt højskab.

På den måde kan du skabe et nogenlunde gangareal, selv om det ikke bliver ligefrem prangende stort


Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis