Tekstil farvning

Hej,
Jeg har en jakke og et par bukser i 50% bomuld og 50% polyester som jeg gerne vil farve sort, de har i forvejen mørke farver.
Er der nogle gode ideer/erfaringer med dette? Jeg har kigget mig lidt omkring, men det meste jeg har set er til bomuld. Findes der et produkt til denne blanding?

Med venlg hilsen
Ken Christensen

Med venlig hilsen

Ken Christensen

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Ken.

Det vil du nok få rimeligt svært ved at finde, problemet ligger i at Bomulden er spundet af naturfibre som kan optage vædske (farver) Polyesteren er et kunst stof der er spundet af en kunstfibre (olie produkt) der ikke kan optage vædske.
Men du kan godt farve det så bomulden modtager farven og resultatet bliver rimeligt af det.

V.h.  Håndværkeren 

Du kan være heldig hvis du stryger det hele med et meget varmt strygejern mens det stadig er vådt.. stryg det tørt..
Nogle småpignemteret farver løber ind i polyester hvis det hele varmes meget op... Men som sagt, ingen garanti for at det virker..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af grandoldman den 05-08-2008 10:25
Du kan være heldig hvis du stryger det hele med et meget varmt strygejern mens det stadig er vådt.. stryg det tørt..
Nogle småpignemteret farver løber ind i polyester hvis det hele varmes meget op... Men som sagt, ingen garanti for at det virker..
Det vil nok være en riciko fyldt sag at stryge det tørt med et meget varmt stryge jern, ka-skesi manden så skal hen og købe et nyt jern bagefter. Muligvis også en ny jakke !

Skrevet af Håndværkeren den 05-08-2008 12:25
Det vil nok være en riciko fyldt sag at stryge det tørt med et meget varmt stryge jern, ka-skesi manden så skal hen og købe et nyt jern bagefter. Muligvis også en ny jakke !


også derfor jeg skrev "Men som sagt, ingen garanti for at det virker.. "

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis