Tryksikker vandhane

Hvordan ved jeg om en vandhane er tryksikker? Og om den kan klare en dobbelt vandkobling

http://www.mariendalonline.dk/shop/dobbelt-vandkobling-7304p.html

Er der evt. et alternativ?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan lige tilføje at der står, at jeg skal have minimum 1 bar tryk. Har jeg det når jeg bor på 2. sal? Læste et sted at 1 bar er 1 meter vandsøjle.

Har også et andet kort spørgsmål; da jeg fik sat opvaskemaskine til satte der sig noget på tværs i nærheden af blandingsbatteriet i køkkenhanen så der ikke kommer fuld tryk ud af vandhanen, kan det give problemer?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej 1 bars tryk er = 10m vandsøjle , men da det er brugsvand sørger vandværket for at der er tryk , på brugsvand er der normalt ca 6 bar (lidt mere og mindre) At der ikke er optimalt tryk på dit bl. batt. burdte ikke gøre det store , andet end at maskinen er længere om at få den mængde vand den skal have, men få dog renset rørene så du har det normale vandtryk igen.
Om vandhanen er tryksikker skal du finde et datablad fra producenten for at se, grunden til at den skal være "tryksikker" er at du jo skal åbne helt for hanen og maskinen åbner og lukker for vandet efter behov, det gør at hanen har vandværkstryk på imens du bruger opvaskeren og det er ikke alle vandhaner der kan holde til det i pakningerne. Hvis det er et billigt byggemarked batteri kan du roligt regne med at det ikke holder til det , da de oftes har oringspakninger og ikke keramiske pakninger som dem af bedre kvallitet.
Jeg har ingen anelse om, hvad slags blandingsbatteri det er. Men det er formentlig ikke noget dyrt. Jeg har vedhæftet et billede så nogen måske kan genkende det, der står intet på det.
Men da det er sat direkte på rørene, skal jeg vel have en VVS mand til at sætte et nyt i?

Nogen ideer om, hvad en VVS mand tager for det og, hvad et tryksikret blandingsbatteri koster?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej
Kan ikke lige se udfra billedet hvad mærke/type bl. batt. det er , udover at det ligner et termostat batt. som dem man bruger i bruseren. Når nu det er i etage bolig har du vel en varmemester som kan lukke for vandet for dig , bl. batt. må du gerne selv skifte , men hvis du er i tvivl om hvordan du skal gøre det ville jeg nok ringe til din lokale vvsér.
Et godt bl. batt. koste fra 500,- til ?????? men snak med vvs manden om det. men gå efter et med keramiske pakninger, de holder meget længere og jeg vil tro at de ikke vil have problemer med at virke til det du skal bruge det til.
Kan ikke lige se at sådan et armatur med keramisk spindler koster under 6000 :/ Hvad er risiciene? Kan det hele flyve af eller hvad kan der ske?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Nej rolig , det bliver bare møjhamrende utæt , og hvis du ikke er hjemme kan det da godt komme til at koste din bordplade , gulvet , underboens loft osv. men , det er også i yderste tilfælde, men prøv og skru dimsen på , jege tror ikke du behøver at være nærvøs , har godt set sådan en tingest i brug og de virker fint som alternativ til at få lavet det rigtigt med en spule hane.

Det jeg mener med det hele , er at man skal passe på ikke at spare for meget på stumperne , især når man bor i boligforening , man kan nemmelig ricikere at forsikringen ikke dækker når der går noget galt hvis man har brugt "hovsa" løsninger og bor man til leje kan det blive en ordentlig "ørefigne" til sig selv , hvis det går galt.
Oki tak ;) Jeg regner ikke med at være ude når den vasker, for forsikringen dækker intet når det ikke er fast installation og det er næsten et lovkrav at man kigger på den hehe, så det lyder godt, så kan jeg komme til at vaske når jeg får min vandkobling :D
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Dit armatur ligner et Damixa, serie 64, monteret med en Frese S-tud.

Tuden pakker med en flad gummipakning mod armaturet, og plejer at kunne modstå de typisk 4 bar, der er i de fleste vandværker.

" Who dares wins" - Eller rettere:  "Who tries learns!"
Aut. Vvs-installatør og kloakmester.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis