Køler -temperatur

Ifølge instrumentbrættet er nålen helt oppe i det røde felt til tider. Det
har stået på her de sidste 3 dage.
Kan det have nogen fobindelse til at det er utroligt varmt i vejret? Og hvad
kan man evt. gøre for at forbedre det? Der var nemlig ik noget igår aftes,
da jeg var ude på en lille aften tur.

Der er massere vand på, og den bruger intet, altså intet udslip nogen
steder. Og blæseren går også igang, men først lige når den rammer det røde
felt, eller har været der et stykke tid. Somregel starter den ca. når nålen
er midt i.

Desuden kan nævnes at køleren kun er ca ½år gammel

Mvh Anders

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Har du masser af varme i varmeapparatet hvis du skruer op for varmen?. Hvis
du ikke har det så er det din vandpumpe det er galt med. Så ville jeg se at
få sat en ny elektrisk termostat kontakt i da den åbenbart tænder for sent.
Det kan dog også være den mekaniske termostat som ikke har det så godt så
måske skulle du også skifte den ved samme lejlighed.
Det er dumt at køre videre med da du risikerer at sprænge din toppakning
eller brænde motoren af og det koster ikke mange penge at skifte de to
termostater.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark http://members.tripod.com/FORD_DK

Tom skrev i meddelelsen <[email protected]>...
>Har du masser af varme i varmeapparatet hvis du skruer op for varmen?.

Ja, det prøvede jeg nemlig lige, og der væltede det ud med varme.

>Hvis
>du ikke har det så er det din vandpumpe det er galt med. Så ville jeg se at
>få sat en ny elektrisk termostat kontakt i da den åbenbart tænder for sent.
>Det kan dog også være den mekaniske termostat som ikke har det så godt så
>måske skulle du også skifte den ved samme lejlighed.
>Det er dumt at køre videre med da du risikerer at sprænge din toppakning
>eller brænde motoren af og det koster ikke mange penge at skifte de to
>termostater.

Det undrer mig lidt, den stod en halv time nede i skyggen med slukket motor,
men drejede jeg nøglen, røg nålen op i det røde felt igen.
Så jeg begynder at hælde mere til teorien om at det er nålen den er gal med.
Om morgen er den godt nok i det blå felt indtil den er driftvarm...så det
modsiger lidt sig selv? da det skulle bevise den virker.
Men jeg må nok kigge lidt på de termonstater! Selvom den ene af dem blev
skiftet for et par måneder siden.

Mvh Anders

Anders Larsen skrev i meddelelsen ...
>Det undrer mig lidt, den stod en halv time nede i skyggen med slukket
motor,
>men drejede jeg nøglen, røg nålen op i det røde felt igen.
>Så jeg begynder at hælde mere til teorien om at det er nålen den er gal
med.
>Om morgen er den godt nok i det blå felt indtil den er driftvarm...så det
>modsiger lidt sig selv? da det skulle bevise den virker.
>Men jeg må nok kigge lidt på de termonstater! Selvom den ene af dem blev
>skiftet for et par måneder siden.

Bliver den kun varm når der er kold luft (indvendigt), eller er det også med
varm luft? - Hvis det kun er med kold luft, har jeg samme problem, så hvis
du finder ud af noget der virker, vil jeg da gerne vide hvad det er :-)

- Desuden hjalp det ikke mig noget at skifte termostaten :-(

---
René (AKA Tha Eurythmic King Of Nowhere) http://7star.homepage.dk
---- other homepages of mine ---- http://listen.to/mcdjj ! http://come.to/jodiefoster
Det er sq nok vejret, vi har det samme problem med vores bil pt.
op nær det røde farefulde felt, og så går blæseren igang, ned på
en 82-85 grader og så op igen.
Jeg gik i panik, købte både thermostat og blæserkontakt, men det
hjalp ikke en fløjtefis, samme symtomer, den mekaniske vandpumpe
er ok.

Næe den gode gamle Nissan Patrol vi også har kører med
ventilatorrem, den holder sig "normal" trods hedebølge mm
--
Mvh.
Henning L.Andersen http://www.ramme-motorservice.subnet.dk
[email protected] ICQ 18805021

Det lyder da som om den termostat der skal tænde blæseren har fået solstik. Da
det sikkert er noget med at den skaber stelforbindelse for blæseren, så prøv at
checke at der er ordentlig forbindelse i spadestikkene. Følg ledningernene fra
blæseren for at finde termostaten.

--
Hygge..
Thomas

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis