Vindue som ikke sidder fast til karmen

Hej,

Undskyld jeg forstyrer. Jeg ved ikke om dette er det rigtige sted at spørge, men jeg håber her er nogen som kan hjælpe mig eller fortælle mig hvor jeg skal søge hjælp.

Jeg har boet til leje i 6 måneder i en lejlighed hvor der i soveværelset var et stort vinduesparti bestående af tre retangulære vinduer. Det til højre og ventre havde hver 2 hanke når man åbnede dem ville vinduerne åbne sig til højre eller venstre.

Det sidste vindue i midten havde 4 hanke hvor hvis man åbner dem alle så falder hele vinduet med ramme simpelthen ned fra fjerde. sal.

Nu skal vi så finde ud af hvem der har skylden da vi ikke blev oplyst om dette vindue. Men er sådan et vindue overhovedet lovligt at have i en lejlighed på 4. sal?

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Jacob Thomas Nielsen
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
ER det faldet ud ?
men det lyder da som en fejl.
det skal da laves om med det samme.
men hvis det er et gammelt vindue er der jo ikke noget formål med at placere skylden.
men din udlejer skal lave det straks, men det kan han jo også gøre ved at skrue det fast, så det slet ikke kan åbnes.
men så skal du undersøge om det er en brand/rednings åbning.

Hej og mange tak for svaret. Det er noget tid siden. Det var privat udlejlning fra en pige som var ud at rejse i et halvt år. Så jeg fik en glaremester forbi til at lukke det til og lave en helt ny ramme samt rude hvilket jeg så betalte 4000kr for.

Men nu vil jeg så gerne have disse penge, men er i tvivl om jeg rent faktisk selv skal betale. Vinduet virker bare meget underligt for mig.

Hvis skylden ikke kan lægges på hende har jeg vel ingen ret til erstatning?

Venlig hilsen

Jacob
Hej
i en almindelig lejeejendom vil lejeren komme til at betale hvis han/hun ødelægger vinduet ved åbning.
underligt men har lige i dag talt med en der kom til at betale for et vindue der røg af hængslerne og endte i gården.
der var ingen hjælp at hente nogen steder :-(
Jeg har snakket med Udlejer som vil undersøge og nogle af hendes forsikringer dækker, tror jeg ikke de gør og så vil hun ikke betale.

Snakkede med en advokat i dag som også kunne fortælle mig at det er en svær sag som ikke erlige til da man kan sige at "Udlejer burde have fortalt og vinduet" men også at "Vi som lejer burde have inset at vinduet ikke kunne åbnes". Hun forstod godt min frustration men med hensyn til vinduet som tror hun ikke man må opføre dem længere men at gamle ejendomme ikke som sådan har nogen pligt til at udskifte dem.

Betaler virkelig gerne hvis ødelægger ting, men i denne sag syntes jeg lidt Udlejer burde betale noget. Især fordi vindues rammen var gennem rådden og hun nu at et helt nyt vindue til 4.500kr.

På den anden side er jeg sikker på at udlejer i denne sag virkelig mener at hun har ret og hun er egentlig meget flink, så føler mig ikke decideret snydt :)

Mange tak for kommentarerne.

Venlig hilsen

Jacob
denne midter vindue er til brandflugt. (brandsikkerhed)
men hvoffer skal du åbne "brandvindue" med hankene.
var der ikke brand sympoler "på klistret"!

når de to "sidefløje" kan åbnes uden vider med hasperne.
det er nettop at du kan "springe ud" når almindelige udfugtveje.
er plokeret af brand.!

også at brandmænde kan komme ind til brand uden det store besvær.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis