Støbe, eller bare isolere krybekælder i hus fra 1912?

Hejsa

Vi har købt os et hus fra 1912, der er krybekælder i en det. Lidt af køkkenet og stuen - ca. 33 m2 krybekælder i alt. Og ca. 60cm dyb..

Gulvet består af gulvtæppe, (som skal af), plader, planker og strøer.

Nu vil jeg gerne vide hvilken isoleringsmåde der er bedst?

1. At pille alt op og smide ?mm batts i og støbe ovenpå? (er der nogen der har en opskrift?)

2. At pille alt op, minus strøer og isolere mellem plankerne?

Øverst skal der et laminat-gulv, uden gulvvarme.

På forhånd tak.
   Kasper.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Jeg ville lave løsning 2 , da i så bevare muligheden for at trække rør og el i krybekælderen , hvis i senere skal modernisere feks. køkkenet.
Jeg har lavet løsning 2 i mit eget hus af samme årgang og for pokker hvor jeg fortryder det. Hiv skidtet op og læg flamengo i og støb et gulv med gulvvarme i. El og kloak + varmerør støber du bare med ned i samme omgang.

Overså det med ingen gulvvarme. Synes dog du bør tage det op til revurdering. Uanset hvad er jeg ikke begejstret for krybekælder så jeg havde stadig gjort som tidligere beskrevet.

Hvis du støber så undlad endelig ikke gulvvarme.

Det er simpelhen super skønt at have gulvvarme i sær om vinteren.

Er der et sted man kan se en forklaring til, hvordan man isolerer og støber en krybekælder?
Jeg har selv valgt løsning to med gulvvarme i bjælkelag. Synes det er helt fint med en krybekælder, det gør el og vvs arbejdet nemmere for mig. :-)

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!

Hej Engberg.

Har selv haft et hus med krybekælder fra 1916. Vi gjorde det at vi fik blæst flamingogranulat ind under/ned under gulvet, det blev både lunt og godt. (så er du jo fri for at brække hele gulvet op) Vores krybekælder var dog ikke mere end ca 40 cm. Sammen med hulmursisolering blev varmeforbruget mere end halveret. Forresten soklen blev isoleret udvendig med 50 mm. hård batts.

mvh.
Erik

www.morsmaling.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis