Underskrifter og vitterlighedsvidner (boligkøb)

Hej Forum

Når 2 "vitterlighedsvidner" skal underskrive et skøde, og andet vedr. boligkøb, så står der at det ikke må være nært beslægtede, men hvordan læser man "nært beslægtet", må det f.eks. være en Mormor/Farmor (eller Morfar/Farfar), eller regnes de også som nært beslægtede ?

Der skrives herunder at advokaten kan skrive den ene af underskifterne : 

Underskrifter og vitterlighedsvidner

Skødet underskrives og dateres af køber og sælger, og to vitterlighedsvidner påtegner det. Vitterlighedsvidner må ikke være nært beslægtede med den, de skriver til vitterlighed for, men kan for eksempel være naboer, venner eller en advokat.

http://www.boligassistancen.dk/Skoedet%20punkt%20for%20punkt.htm

Thomas
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er egentlig lidt knudret formuleret, men meningen er altså at det ikke må være nogen fra din nære familie, og der tæller både farmor mormor oldeforældre o.s.v.
Du skal have et par af vennerne til at skrive under, eller naboen. De hæfter på ingen måde for noget af det du skriver under på. De skal blot bekræfte at du er den du udgiver dig for at værer.

V.h. Håndværkeren
Skrevet af Håndværkeren den 03-08-2008 10:22
Det er egentlig lidt knudret formuleret, men meningen er altså at det ikke må være nogen fra din nære familie, og der tæller både farmor mormor oldeforældre o.s.v.
Du skal have et par af vennerne til at skrive under, eller naboen. De hæfter på ingen måde for noget af det du skriver under på. De skal blot bekræfte at du er den du udgiver dig for at værer.

V.h. Håndværkeren

Yep, samt at du er ved dine fulde fem

En advokats underskrift gælder for 2 vitterlighedsvidner

Venlg hilsen

Klaus
Tak for jeres svar, så blev jeg så meget klogere.

Det fremgår ikke, mig bekendt, at advokatens underskrift gælder for 2 vitterlighedsvidner, selvom jeg har søgt 'i Øst og i Vest' efter et knap så "knudret" svar som det i det ovenstående link.

Thomas
Jeg ved heller ikke hvor det står med advokaten, men den er god nok. Det må vel være et eller andet med at en advokat er mere troværdig end 2 alm. mennesker

Velig hilsen

Klaus  

så skal vi vel lige have den gamle vits:

- "Undskyld, vil De passe på min paraply, mens jeg lige går en tur i butikken der?"

- "Tror De, jeg er garderobemand? Jeg er advokat!"

- "Det vidste jeg ikke, men jeg tror nu alligevel, jeg kan stole på Dem."

Det er nu nok næppe begrundet i at en advokat er mere troværdig en 2 alm. mennesker, men snarere fordi en advokat ved, at man kan komme i spjældet for at skrive under som vitterlighedsvidne, hvis man skriver til vitterlighed og det ikke er rigtige oplysninger man indestår for.
Man skal således afstå fra denne forretningsførelse, hvis man ikke er sikker på, hvem man skriver til vitterlighed for.
Det er dog yderst sjældent, at folk er blevet buret inde for dette. :-)

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis