IBM ThinkPad T40 på trådløst netværk

Hej.

Vi har lige fået en IBM T40 kastet i nakken som ny navigationscomputer til båden. Den skal også fungere som spillemaskine herhjemme, og derfor vil vi jo gerne have den på vores trådløse hjemmenetværk.

Den fungerer fint med netværkskabel, så IP er ikke problemet. Den kan også fint se vores trådløse i oversigten, men nor vi prøver at forbinde, kommer følgende besked efter et par sekunder:

"Windows is unable to connect to the selected network. The network may no longer be in range. Please refresh the list of available networks, and try to connect again"

Access-point er et Roline, og min T43 fra arbejde hopper på uden problemer.

Nogen, der har et bud på, hvad problemet kan være? Defekt wireless adaptor i maskinen? En sikkerhedsindstilling? ZoneAlarm?

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Wifi'en har sikkert bare et problem med at sende, siden det godt kan se netværket, men ikke forbinde sig. Hvis du er sikker på at du har konfigureret DHCP og de trådl'se netindstillinger korrekt, så burde det virke fint med eks. en PCcard adaptor. Så prøv at låne sådan en og se om det hjælper, hvis det gør, så er det nok et hardware issue (eller driver/BIOS til pågældende hardware)
Find noget connection software som passer til jeres netkort, det i windows er ikke altid ret godt, havde nøjagtig det samme problem på min kones IBM firma bærbare da hun havde den med hjem og skulle arbejde hjemmefra. Men efter at have talt med min komputer guru, fik jeg løst det med at hente dette connektion program. Mener at jeg fandt det hos netkort producenten , men hvis du har navnet på netkortet kan jeg da godt se om det er det samme som konens , og så finde stedet jeg downloadede det.

Mvh
Dennis 
Det kan også være, at du har overskredet max antal tilsluttede computere ihht. din routers opsætning. Så skal du bare rette tallet op og det vil køre fint igen.

Har du prøvet den på andre trådløse netværk??

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

Jeg har på min T40p haft held med at benytte Lenovos (http://www.lenovo.dk) support-side, hvor jeg har valgt "Automatically download and install drivers". Her kan du via et program "System Update" finde de drivere der netop mangler til den specifikke maskine.
Jeg har på fornemmelsen at du mangler en driver til den trådløse netkort. Men det skulle du kunne finde ud af vha. System Update.

Derudover benytter jeg IBMs program Access Connection til at holde styr på alle mine trådløse forbindelser.

Held og lykke

Mvh Allan
Hej igen og tak for alle rådene.

Det har ligget lidt stille, bl.a. fordi vores primære pc crashede og måtte reinstalleres her for nyligt.

Men nu sidder jeg og pusler med det igen, og når jeg under "Egenskaber for trådløst netværk", på fanebladet "Trådløse netværk", vil tilføje vores, kan jeg ikke vælge "WPA-PSK" og "TKIP" under netværksnøgle (det står vores anden pc til, og den er på netværket).

M.h.t. antal tilslutninger, så kan maskinen sagtens sidde på access-pointet med et almindeligt netværkskabel, så vi har IP-adresser nok.

Jeg har lige haft afinstalleret det trådløse netkort og ladet XP geninstallere det (i safe mode som administrator).

Så mistanken går på at der ikke er WPA-kryptering installeret, men dér stopper min viden om den slags altså. Så gode råd modtages gerne.

Vores net er bygget op som følger:

Kabelmodem --> Router --> switch --> access-point.

Der sidder kun pc'er på nettet, ingen printservere, filservere eller diske.

Netkortet (eller adaptoren) er en Intel PRO/Wireless LAN 2100 3B

Annonce
Kan den køre på havnens netværk? Du kan iøvrigt godt komme til Roskilde og låne en Netgear usb hvis du vil prøve at gå uden om hw.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Er du sikker på at den kan køre samme kryptering som din router kører. Mange "ældre" bærbare kan ikke køre eks. 128 WEP, men kun 64. Så kan de godt se nettet men ikke bruge det.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Hej

Jeg har også en T40 med samme kort. Den kan godt koble på mit netværk (WPA-PSK TKIP), men det har aldrig været rigtig stabilt - jeg har heldigvis fået et PC-kort med trådløst netværk, som jeg bruger i stedet, men det kan altså lade sig gøre!

Det kunne godt lyde om om du mangler noget WPA - kører du Windows XP? Hvilken service pack?

Og som vidar skriver - download den seneste driver fra Lenovos hjemmeside. Jeg kan til gengæld ikke tilslutte mig anbefalingen af IBM access connections - jeg synes det er frygteligt, men det er jo smag og behag:)

Du skal i øvrigt huske at kortet kun understøtter 802.11b, så du skal sikre dig at dit AP er sat op til "mixed mode" og ikke kun 802.11g.
ThomP:

Det hjalp med en ny driver, så nu kan kortet snakke WPA. Maskinen kan også godt komme på det trådløse, men kun når der også sidder netværkskabel i. Når først kortet har fået forbindelse, kan man godt pille kablet ud, men den får ingen IP uden kabel...

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis