myre på bilen

hej

prøver lige igen ,den ville ikke før.

jeg var ude i vores have her til aften,da jeg kom forbi min bil og så at den overfyldt med myrerden er sølvgrå og vi har en rød bil også og der var der ikke nogen. prøvet og skylle dem væk med vandslange ,det var næsten umuligt.

hvad kan det være og hvad kan jeg gøre ved dem???????,smedt en masse myregift da jeg spullet bilen med vand.

jeg hæfter nogen billeder på så i kan se dem

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
lidt flere
Det er flyvemyrer. De er lige kommet op af myretuen, med nye vinger og skal nu ud for at stifte nye myreboer. Det sker over hele landet i disse dage, vist nok en kombination af rigtigt tidspunkt og godt vejr. Man kan somme tider være heldig at se dem komme op af myretuen, det kan ligne røg, som stiger lodret op fra jorden.
De er ganske uskadelige, selv om de virker truende på grund af deres store antal. Det er lidt ærgerligt at du gifter dem, for deres eneste ønske er at stifte et nyt hjem! Og det har du vel osse prøvet, jeg kan se da se både bil og carport. Det er ikke mange af dem, som når at komme langt, langt de fleste bliver ædt af fugle og andre insekter, -osse derfor, læg giften væk!

Venlig hilsen
Knud
Kan godt forstå du gerne vil af med de kræ, det er da for klamt.... vi sad også i sommers og spiste på vores terasse, da der pludseligt var fyldt med flyvemyrer overalt... Jeg skyndte mig at koge noget vand og hælde på lortet. I mine øjne er det er skadedyr som jeg ikke ønsker skal lave på min grund. Bruger godt nok ikke gift da vi har hund og børn.

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Kør en tur??
Så flyver de nok af.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Tja, jeg syntes nu nok at januar er lidt tidligt for flyvemyrerene... Men nej, du skal nok bare parkere et andet sted fro at undgå dem. Der må være jordens største myreture under din bil for at bilen kommer til at se sådan ud.

Om der er tale om skadedyr eller ej må man vurdere med sig selv, men en smule gift på deres udgang, så kommer de ikke så langt.

Normalt lader jeg dem være i fred hvis ikke de kommer for tæt på bebyggelsen. De små kryb kan ødelægge/underminere et helt fundament hvis de får lov.
Annonce
det vil da træls at få dem ind overalt på/i sin bil. Især varme steder hvor de sikkert vil brænde fast, så har fuld forståelse for din rekation/handling...
Har ikke lige nogen løsning, men har da sjældent set noget lignende.

håber du får din bil renset for dem.

mvh jan
mmm.... Ser lige at tråden er startet for et år siden... Jeg syntes også at det så lidt spooky ud at der skulle være myrer her i frostvejret ;)
haha.. twist.

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis