Hejsa!
Vi købte en Polo, en "tysker" for ca 4 år siden.
Den blev købt af en bilhandler som importerede bilerne med videresalg for øje.
Vores handel gik på at han skulle sørge for at bilen var synet, og vi ville så selv sørge for plader og afgifter.
Der var så heller ingen problemer her. Vi fik bilen, fik plader på osv. osv.
Efter en periode skulle bilen så ind til et periodisk syn, hvilket den kom igennem uden problemer, en god mekaniker ordnede alt det nødvendige, og vi kørte selv til syn med den. Den "røg bare lige igennem", og alle var glade.
Så i år skulle den igen til syn og vi havde den igen igennem en mekaniker for at få lavet de nødvendige ting her.
Ved synet, som min mekaniker denne gang tog bilen til, ja der var det hele sådan set iorden, lige undtagen katalysatoren som ikke var lovlig idet bilen var indregistreret 1. gang efter 10 måned 1990, godt nok i Tyskland, men alligevel.
Det kan så undre mig en smule at denne fejl ikke var blevet fanget ved de tidligere syn.
Hvad kan jeg gøre nu ?
Er der nogen der har en historie der ligner og som har fundet en ordentlig og billig løsning ?
For skal jeg være ærlig, så vil det nok ikke være "cost-effective" at bruge en hel masse penge og mekaniker timer på at finde et sæt (kat. lambda sonde og styreboks etc.) for at bygge dette ind i en så gammel bil. Jeg ved ikke hvad stumperne koster men helt billige er de jo nok ikke.
Håber der er nogen der kan, og vil, hjælpe.
Mogens