plæneklipper

Undertegnede har en plæneklipper med Briggs & Stratton motor. Når jeg trækker i startsnoren slår den tilbage og flår startsnoren ud af hænderne på mig. Den starter ikke.  Er det forkert tænding eller er det de to plastikarme der griber ind i svinghjulet der er slidte ?. Håber det er fyldestgørende nok?
Vh
Ib
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du er nok nød til at beskrive dit problem lidt bedre, hvis du ønsker noget hjælp.

V.h. Håndværkeren
Sidder kniven på? Hvis ikke kniven sidder på kan den slå tilbare fordi svinghjulet ikk er tungt nok.
Hej og tak for venligheden, det vil jeg lige se efter.

Ib
det kan også give tilbage slag hvids den bare står nogle få grader forkert

venlig hilsen BJE
hvad er kilen i svinghjulet.... ? min klipper er nemlig også ved at rykke armen af mig når den skal startes. Men ud over det så kører den fint

mvh jan
Det kan godt være kilen, men hvis der ikke er kniv på har der bette svinghjul altså ikke inerti nok!
Hej og tak for svarene, har nu prøvet en del, uden at noget virker. Kilen var ikke knækket, og kniven sidder på, kan det være defekt tændrør, eller også er det forkert tænding, ved dog ikke lige hvordan man stiller den, der er et hak på siden af svinghjulet som om det skal passe med et andet mærke+. synes ikke det kan være de to gribearme da de glider hurtigt tilbage, den gør ikke antydning af at ville sstarte, men slaår ret kraftigt tilbage i startsnoren. måske du ved noget om tændingstidspunkt+

VH
Ib 
Tændingen kan ikke justeres medmindre at der er platiner under svinghjulet? Prøv at gi' mig 'code' nummeret på motoren, det står på blæserhuset!
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis