Hjælp til pudset væg!

Hej

Vi er ved at renovere at ældre badeværesle fra 70'erne. Der er lavet ny kloak og støbt gulv. Ny skillevæg i Siporex er sat op. De gamle vægge havde fliser ca 2m op af væggen og resten er malet ovenpå puds..flere gange maling. Mit spørgsmål er så...hvad skal jeg gøre for at få en pæn væg. Vi kan godt lide den pudsede overflade, men om den er vedligeholdsesmæssigt en god ide ved jeg ikke. Jeg har grovpudset hvor de gamle klinker var og pudset nogenlunde i niveau med den malede overflade.
Jeg kan jo ikke pudse på en siporex væg eller hvad??
Og skal jeg banke det gamle malede puds af og pudse op?
Jeg har set produktet skalflex multipuds eller multispartel, som jeg umiddelbart giver hhv. en pudset overflade og en glat overflade...er der nogen som har erfaring med det produkt...også på siporex/multiblokke?

Håber I kan hjælpe så jeg kan komme videre!!

På forhånd tak
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har med held filtset/tyndpudset en gammel oliemalet væg, ved først at påføre en blanding af mørtel og betonbinder med en kalkkost, bare et tyndt lag.
Dit problem, som jeg ser det, er at slippe for at kunne se overgangen fra det malede til det nypudsede. Det er aldrig lykkedes for mig at dølge sådanne overgange 100%, men ville svært gerne høre fif til, hvordan man kan.
Ligegyldigt, hvad jeg har villet give en pudset overflade, er det altid lykkedes med først at påføre et tyndt lag smat, som beskrevet.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også