Gipsloft uden væv eller filt??

Hejsa!

Er det strengt nødvendigt at opsætte væv eller filt på et gipsloft?

Kan jeg ikke nøjes med at spartle grundigt min. 3 gange, slibe og grunde med mikrodispers før jeg maler??

Mvh Stina
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Stina.
Du er nød til at klæbe vævstrimler over alle samlinger hvorefter du spartler, ellers vil du altid få problemer med revner i loftet.

V.h. Håndværkren
Jeg har allerede spartlet første gang uden vævstrimler - kan jeg så sætte dem på nu, inden jeg spartler næste gang?
Hvis der er vævstrimler, behøver jeg så ikke at opsætte væv på hele loftet?
Mvh Stina
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nej det behøver du ikke, bare på med vævs strimlerne - spartle og en let slibning. Så kan du male dine lofter.
Det lyder bare rigtig godt!
Kan jeg så ikke bare bruge armeringstape eller perf-a-tape, spartle, slibe, give mikrodispers og så male et par gange?
Mvh Stina
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jo bare klø på !!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Tusind tusind tak for hjælpen - nu har jeg også fået det skåret så grundigt ud i pap, så jeg tør klø på! ;-)
Tak tak og god weekend!
Mvh Stina
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Vil man ikke kunne se tapen som en lille langsgående bule på loftet?
Især ameringstape som er tykkere en vævtæpe...

Har ikke selv prøvet det... Bare mine tanker om emnet.

Green

Nu er det nok et spørgsmål om det skal være en Altertavle der sidder i loftet, eller det blot er et malet loft som kun fluerne benytter sig af.
Tja det må helst ikke ligne en altertavle, men jeg vil da gerne have et pænt resultat!! Der skal da helst heller ikke kunne ses ujævnheder i mit loft, men nu har jeg sat armeringstapen på, så vi må bare vente og se, hvad det ender med! Mit spørgsmål gik blot på, om man kan få et pænt resultat uden at sætte filt op? Og hvorfor sætterman egentlig overhovedet filt/væv på?
Mvh Stina
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tjah ! Nogen kan lide Datteren andre Moderen.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også