Dette er et kendt problem på pug306/106 bremserne er underdimensionerede
(svært ord)
Jeg ved hvad jeg taler om jeg har selv kørt 306 2.0st godtnok en 4dørs , men
efter lidt ombygning havde den 152HK og var egentlig kvik nok, jeg kører
ikke råddent men meget hurtig motorvejskørsel og til tider lidt aggresivt
på de små veje.
Dette resulterede i at jeg måtte have skiftet mine første skiver efter 12000
km da de var vind og skæve, peugeot monterede nogle nye skiver/klodser på og
jeg kørte på ferie, efter en katastrofeopbremsning i tyskland var bilen klar
til endnu et sæt nye skiver og klodser. Men her mistede jeg tålmodigheden og
forlangte at få et sæt groove /krydsborede skiver på bilen med klodser der
kunne holde. Dette afslog peugeot da deres org.dele ikke fejlede noget, jeg
måtte selv betale men de monterede.
Efter dette var bilen forvandlet, for s...n den kunne bremse, men i takt med
at jeg brugte dem lidt hårdere ved frisk kørsel blev disse skiftet efter
16000km. Kvaliteten på dette sæt var ellers iorden men problemet er at der
ikke er tilstrækkelig køling til bremserne på en 306 samt at diametern er
for lille. (ifølge en lokal rallykører) det eneste og ulovlige der er at
gøre er at smide de ca.12000kr til et nyt kalibersæt der muligør større
skiver. (ps. bilen skal så mindst køre med 16" hjul)
Jeg har nu løst problemet ved at sælge bilen, hvis du vil vide mere så gå
ind på
www.hi-speed.dk og ind under forum.. stil så det samme spørgsmål
Morten
(Nu en lykkelig mercedes ejere, + gsx-r600 ´98 men det er en helt anden
NG:-)