Fiat punto larmer..

Hej..
Jeg vil lige benytte lejligheden til at præsenter mig selv..
Er helt ny her inde... (første indlæg)
Jeg har besluttet mig for at jeg vil gør lidt mere ud af min bil..
Det er ikke fordi den skal tunes eller noget, men den skal fixes, og det vil jeg være med til, istedet for at betale en makaniker til det..
Derfor jeg er her..
Det første der er galt, er at den larmer når bilen køre i de første gear.. Altså mest på første og anden gear. (dog ikke når koblingen er trykekt ned). Det lyder som tandhjul der går mod hinnanden.
Hvad er det man skal kigge efter, og hvad kunne det evt være?
Er der overhovedet nogle her inde der er interesseret i at hjælpe en begynder inden for biler og mekanik med at vise hvad og hvordan man gør?
Hilsen Steph
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

hej

først så bør du chekke dit gear olie    om der evt mangler noget der
der sider en indskruet prop på for kanten af gear kassen  lige ved siden af baklyskontakten hen mod motoren
gear olie standen er til kanten af skruehuldet
prøv med en finger ind i hullet
eksmek

Det er dit trykleje til koblingen der trænger til at blive skiftet.
Men skift hellere hele koblingen når du alligevel er derinde.

Gearkassen skal afmonteres, så det er nok ikke noget du selv skal rode med hvis du ingen erfaring har i bilrep.

Ønsker du hjælp så skriv - jeg kommer fra Århus området.

Mvh. Jesper

Hm... det kan godt være at man ikke skulle kaste sig ud i at skifte en kobling, når jeg allerede har svært ved at finde gearkasse olien.. :-S
Hvad koster en ny/brugt kobling?
Og tak for hjælpen Jesper!
Tager på ferie her snart, men skal nok sige til lige så snart jeg kommer tilbage..
så er kobling og gearkasse skiftet..
efter 230.000 km trængte de vist..
og det har hjulpet! den rallen undermotorhjælmen er stoppet (ps. gearkasse olien var helt frisk)
nu er der en ny sag...
ved rellative skarpe sving, og små ujævnheder i vejen, larmer det hæftigt fra venstre forhjul, og nogle af baghjulene..
Jeg har en lille fornemmelse at det kan være noget hjulophæng eller styretøj.. :-S
og så er der en lille lampe der er begyndt at lyse, som vist betyder fejl i indsprøjtningsanlæget..
er der nogle der ved om det er noget dyrt stads at udskifte/reparer?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis