flagstang - støtte eller vippebeslag

Hejsa !

Vi vil have en falgstang i vores have, og jeg har altid ment den skulle være i træ, sådan en.. men kan godt se fornuften i en glasfiber - Så det bliver det.

Men her mener jeg så også at den skal sidde på en "støtte" i evt egetræ, hvor imod min kæreste siger jeg er gammeldages, og at et usynligt vippe beslag er meget smartere...!

Men tager det ikke lidt af hyggen, nu da en flagstang jo kun er en hygge ting, skal man da bevare det gamle hyggelige look...!

Den skal indtil videre bare stå på græsplænen, uden yderligere beplantning uden om.

hva siger i, er jeg skør og vil fortryde, den gamle metode.. ?

(pris forskellen er ikke vigtig, så den ser vi bort fra her.)

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Stolpe i noget godt træ!! Kan godt være den skal males og holdes ved lige, men sådan SKAL det altså bare være!!

Jeg diskuterer også lidt med nogle personer i min familie. Jeg har jo været soldat, og har dermed været med til at hejse flaget på kasernen. Snoren skal gå lige ned og ikke snoes rundt om. Og flaget må ikke røre jorden!!

Næstformanden


Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Een ting der taler imod at bruge en glasfiberstang er den 'larm' der kommer naar flagsnoren slaar mod stangen - det lyder ikke saerlig behageligt (kedeligt og tomt) - saa jeg ville overveje en trae flagstang een gang til, det at den skal have lidt maling hvert andet aar er da ikke saeligt slemt ;-)

/Hideout

 

Hej

 

Jeg har selv en glasfiber stang på 10 meter, med hensyn til larm er det bare at sno linen et par gange omkring stangen. Jeg har lige montret en ny flagknop med indbygget antene det virker perfekt så der er mange fordele med glasfiber, der er vippebeslag på min der gør det nemt at servicere. Jeg vil dog give dig ret i at et stolpebeslag i form af granit eller egetræ ser pænt ud.

Hej Alle

Til info til andre der også sidder og søger ny flagstang, kan jeg kun anbefale at kigge på internettet først, der kan være store besparelser. Jeg har selv brugt denne sammenligningsside til at finde billigste flagstang. De sammenliger alle danske webshops og byggemarkeder ser det ud til.

Nu venter jeg bare på at min bliver leveret og der snart kommer sol og sommer

 

 


Godt håndværk er selvgjort
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også