Nyt gulv uden beton?

Hej, vi står og skal have et nyt gulv i stue på ca. 70m2. Vil det være dumt at at lave uden beton? Huset er fra 1900 hvor der ligger gammelt trægulv ovenpå 15x15cm bjælker som så ligger på murbrokker. Jeg tænkte på om man ikke bare kunne smide nogle strøer på de eksisterende bjælker  og herefter gulvspånplader/varmefordelingsplader og noget flamingo imellem bjælkerne?

Er der nogen der har erfaring med dette?  og vil det være en billigere løsning?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror du skal fortælle lidt mere om hva disse mure brokker består af.. for du kan ikke ligge gulv på murebrokker.

men ellers kan du godt bruge din løsning, dog ville jeg bruge rockwool eller glasuld og ikke flamingo imellem strørene. og der skal være omkring de 25 cm isolering.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Nu er det ikke murbrokker der er brugt som opklodsning. Men det er almindelige mursten fra dengang huset blev bygget. Hvis bjælkerne er gode nok uden at være angrebet af orm eller ligende. Dog skal du lige være opmærksom på at du kommer til at hæve dit gulvniveau betragteligt af den løsning du fremlægger.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

En måde at gøre det på hvis bjælkerne er iorden er at lave noget til at bære noget isolering uder op på bjælkerne , evt noget kraftigt ståltråd , isolere med rockwool imellem bjælkerne , forskalle bjælkerne med forskalningsbrædder med et mellemrum imellem forskalningen så en varmefordelingsplade kan komme ned imellem (den lille bue til slangen altså) Forskalningen ligges så der for hver 30 cm er sådan et mellemrum til varme fordelings pladerne og selvfølgelig på tværs af bjælkerne. husk at forskalningen ikke skal gå helt ud til vægen i enderne da der skal være plads til slangevendingen derude. oven på det kan du så ligge parketgulv eller hvad det nu skulle være, men jeg tror at det nemmeste og billigste er at støbe, men det er jo min mening.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis