Glitte betongulv

Hej.
Jeg er igang med at bygge mig et hus, sammen med min kæreste. Vi er begge håndværkere, møbelsnedker og selvlært alt mulig mand.
Vi er kommet så langt, at gulvet snart skal støbes. Vi vil gerne have glittet betongulve i hele huset, men ingen af os har erfaring med dette. Måske nogen i dette herlige forum ved hvordan dette gøres?.

Mangler også informationer omkring hvilken slags beton der skal bruges til at støbe gulv, skal have det med en betonkanon.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lige støbt et gulv på 18 m2 det tager tid med en blande maskine men det kan lade sig gøre. ved ik hvor stort areal du skal lægge? først lavede jeg et lag på ca. 8 cm. på 1:6 og så et afretter lag på 2 cm 1:4
jeg har glittet det med et stål bræt har ikke gjort det meget pænt da jeg skal ha fliser på det hele.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Hej ajustar
det værktøj du skal købe (for at gøre alt nemmere) hedder en bull float. Sådan en fætter dækker en meter til en halvanden og har et skafte så man ikke skal ned på knæ når man glitter

Jeg har haft stor glæde af min, glittede 10 x 25 meter alene på 2 timer, den er efektiv, men dog lidt dyr

Den er i kataloget som jeg linker til, du skal bare søge på "magnesium" (Det er det den er lavet af)
http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=tpph
Bliv lige enige om hvad kravet til gulvet egentlig er.
Skal der glittes til færdig overflade som blot efterfølgende lakeres?
Eller skal der f.eks, tæpper på.

Du kan ikke opnå den førnødne finish med en Bull Float eller lign., såfremt det skal være til lakeret overflade.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis