Mening om isolering mellem stueetage/1sal

Da vi skulle ha nye spær kunne de i følge spærfabrikkens ingenør, ikke laves som de gamle, hvis de skulle garante for holbarheden.

Medmindre vi ville rage 40cm af gesimsen ned, Det valgte vi ikke at gøre da vi synes, den høre til huset´s stil.

Det resulterede i at loftet i stueetagen hænger på de gamle mellem bjælker, der er muret ind i vægene. ( og der er 230cm højde, så det har vi ikke tænkt os at lave højere)

Der er så nu 56cm mellem stueetage loft og hvor det nye gulv på 1 salen skal lægge.

Har snakket med en tømre, der anbefaler at lægge 100mm på stueetage loftet og så lade resten være luft, ( da der er varme på begge sider siger han) og så éllers lægge 300mm i skunkrum & 300mm op at skunk væge.

Kunne godt tænke mig andres mening om det, er den rigtige måde at gøre det på.
Har taget lidt billeder af det
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den er god nok. 100mm er tilstrækkeligt, da det kun drejer sig om støjdæmpning når 1 salen er udnyttet. Du kan overveje at gå op i 150mm - har selv 100, og synes der af og til er forholdsvis højlydt fra 1 salen
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Du kan evt ligge en gipsplade nedenunder din isolering og en ovenpå det skulle efter sigende være rigtig godt til at tage lyden har dog ikke selv prøvet det af endnu. Men der er da god plads til at lave dit genvex anlæg inden du lukker af så. Men det er da godtnok et ordentligt stykke der er i luft må jeg indrømme.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Det er vel også godt at isolere for at varmen neden under ikke ryger op gennem bjælkelaget. Det tror jeg vil give en ulig varmefordeling i huset.
 Med venlig hilsen
 777
Det din tømrer siger lyder nogenlunde fornuftigt, men du har jo også muligheden for at lave en såkaldt varm skunk, hvor isoleringen på 1. salen følger spærene helt ud til ydervæg, og fortsætter ned til den gamle etageadskillelse.

Under alle omstændigheder er det vigtigt at dampspærren følger isoleringen og bliver ført ud til og tætnet/fastgjort langs ydervæg.

100 mm fastholdt mineraluld skal der altig være i en etageadskillelse p.g.a. brandkravene, og ydeligere isolering her har begrænset værdi som lyddæmpning, men jeg mener også at du har en god lyddæmpning, ved at det ikke er de samme bjælker som henholdsvist gulv/lofter er fastgjort på.

Der må under ingen omstændigheder kunne komme træk ind i hulrummet i etageadskillelsen, da varmetabet så vil være enormt.

Orla har ret, du skal have 100% luftstop under gulvet, kan anbefale hårdbatts (hvis de kan erhverves mere) på højkant langs siderne med PU skum uden om, dette for at tætne 100 %. Det har jeg gjort, det virker.

Kan også anbefale papiruld i din etage adskillelse. Nemt at arbejde med og meget "rart" det ikke klør, udbredelse med en rive.

www.papiruld.dk kan sikkert anvise forhandler.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ja det er rigtigt. Jeg har flere gange , som tømrer. Oplevet at folk har renoveret loftet. men ikke lige har gidet at brække de gulvbrædder op, men i stedet har lagt en spånplade oven på det og udført skunken oven på brædder. Der kommer en rigtig træls kuldebro fra facade gecims, Og en evig gang fodkulde, som følge deraf. så  sørg for ved efterisolering eller renovering, for at der er ordentligt isoleret i bjælkelaget og der er ordentligt  lukket med isolering  i bjælkelaget ud til facaden.
 Med venlig hilsen
 777
Skrevet af Orla Nautrup den 30-07-2008 02:13

Under alle omstændigheder er det vigtigt at dampspærren følger isoleringen og bliver ført ud til og tætnet/fastgjort langs ydervæg.



Skal der dampspærre i loftet mellem stueetage og 1.sal's gulv. Har snakket med forskellige og de har alle hvert sit svar.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis