lang tid om at falde i omdregninger på min dr. big.

Hjælp min scooter er lang tid om at falde i omdrejninger,
scooteren er en PGO dr. big årgang 05, når jeg køre på den går den op på  omkring 8000 omdrejninger men når jeg sliper gassen er den et lille stykke tid om at falde igen ( 4-5 sekunder ) er dette  normalt  hvis det ikke  er tildfældet hvad kan der så være galt????????? ps. begrænsningerne vi rem og udstødning er fjernet. HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg kender intet til scootere, men det symptom kunne lyde lidt som at kabel der går trægt så har du prøvet at smøre gaskablet med en gang WD40 eller lign  ?

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

hej igen.

tak for svaret jeg har nu prøvet og smøre det og det hjalp ikke men tak alligevel. jeg har lige fundet ud af at den først falder i omdrejninger når jeg bremser eller lader være med at give gas i næsten 25-30 sekunder det kan da ikke være normalt vel?
Næ det lyder da ikke helt normalt.
Det må da være noget med din karburator.
Men prøv hørt at hør her. Når jeg kører på min scooter på fuld gas og giver slip så kører jeg da langsommere og langsommere men fordi baghjulet nu trækker motoren rundt og ikke omvendt så kan der jo godt gå et stykke tid før den kommer ned i omdrejninger fordi den er med automatisk kobling.
Håber du forstår.

Men jeg vil da anbefale dig og rense din karbarator.
Prøv at tag dit gas kabel af karburatoren og hiv i enden og drej på gashåndtaget for at se om det løbet helt glat. Hvis det ikke løber så glat så vil jeg da også klart anbefale dig at smører inden i kablet, det kan godt være svært men det er det værd. Du kan eventuelt købe en kabel smører så det lettere.

Men jeg vil umiddelbart tro det er den del som bevæger sig op og ned i karburatoren som har olie på sig og som derfor er længe om at falde ned igen.
Du kan godt få adgang til den uden at tage karburatoren af, du skal bare skrue låget af.

Prøv og rens den der står nummer 8 på, på det her billed : http://www3.telus.net/dougsimpson/carb.JPG
Og rens også inden i der hvor den skal glide. Hvis det ikke hjælper så tag karburatoren af og rens den helt.
hej tak for svaret det prøver jeg:)
Hej
Kig lige på dit tændrør , hvis det er meget lyst i farven er det fordi den får for "mager" blanding
(luft/benzin blanding) Det skyldes ofte skidt i kaburatoren/ dysen.
Tændrøret skal være kaffebrunt på isolatoren (det lille stykke keramik i midten) hvis det er det , så kan det sagtens være som de andre siger , men jeg tror nu mest på at der skal en kaburator rensning til.
afmonter kaburatoren fra scooter , skru toppen af (bare lad gasspjæld sidde sammen med kabel på maskinen) skru bundkaret af og blæs med trykluft op igennem dyserne, rens det hele og sammel det igen.
Det skulle gerne hjælpe , hvis ikke og forbrændingen stadigt er mager , kan det være en slange der er hoppet af på indsugningen, utæt pakning og meget andet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis