trægulv i køkken.

Hej,
Jeg skal lægge et nyt gulv i mit køkken og i den tilstødende gang / entre. Jeg har tænkt mig at det skal være en plankegulv.

Jeg er lidt itvivl om hvad der er fornuftigt eller ej, Min far havde et massivt fyretræs gulv liggende som jeg kan få hvisjeg vil have det men jeg synes der er for mange knaster i og så er det ikke lakeret. Desuden har jeg hørt at fyretræ ikke er så hårdt.

Derfor har jeg tænkt på at købe et egetræs gulv i hvidpigmenteret lak eller mat lak. fordi egetræ skulle være hårderer og fordi det er lakeret i forvejen.

Er der nogen som har erfaring med egetræ og eller trægulve i køkken som de har lyst til at dele med mig ? :)

Mvh.
 Kristian
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har fået vores originale plankegulv frem som var "gemt" under et plasticgulv. Det blev slebet ned og lakeret 3 gange med hvid pigmenteret lak som resten af huset. Det ser fantastisk ud og det er super nemt at vaske over med en klud. Nu ved jeg ikke hvilket køkken i har men vi har sat et nyt hvidt grebsløst køkken op og det er rigtig flot med det mere "organiske" gulv. Har vedhæftet fotos til inspiration :-)

 Bungalow... Nu med helt ny 1.sal. - www.plusa.dk/hus

Hej

Trægulv i køkkenet er generelt ikke en god ide, synes jeg,pga. vand og meget slid på samme sted, men hvis du er omhyggelig med at der ikke ligger vand og sådan kan det lade sig gøre og så er Ege træ det bedste valg og jeg havde også klart valgt lak

Venlig Hilsen

Morten
Hejsa.

Jeg har været gulvlægger i mange år, og har lagt rigtig mange trægulve i køkkener gennem tiderne, men har også oplevet at langt de fleste er blevet trætte af deres valg efter en periode. Trægulv er pænt, lækkert og æstetisk korrekt, men er ganske uegnet til brug i et køkken.

Prøv at tænke anderledes og kreativt :o)

Kan maile et par fotos til inspiration...... Et 2 komponent gulv, skabt ud fra individuelt ønske og kundens eget design.... Tåbeligt spændende (i hverfald for en fagidiot) :o), og sindsygt stærkt...

Jeg prøver om jeg kan sætte fotos i galariet..

Gulvmanden....


Can-alt i renovering og rep. af betongulve med epoxyprodukter....

Prøv lige at se Datoén på det oprindelige indlæg, eneste grund til tråden kom op igen, er Morten Clausens åbenlyse reklame for hans virksomhed billigtgulv.dk, ligesom de 3 resterende af hans i alt 4 indlæg herinde.
Annonce
Hvis du læser mit indlæg anbefaler jeg IKKE at bruge trægulv, så gør jeg jo ikke reklame havde ikke set datoen beklager
Okay, det var bare sammen faldende at alle indlæg du vækkede til live var 1-2 år gamle.

Men helt okay, der er altid plads til flere herinde der vil deltage i debatten og dele ud af erfaringer...
Da jeg for nogle år siden lavede nyt køkken i lys ask valgte jeg at lægge 3-stavs Merbau på gulvet for at skabe lidt kontrast.

Flot ser det ud - hundedyrt var det også.

Men....... når det så er sagt har jeg fortrudt det lidt - det kræver meget vedligeholdelse - specielt når man som jeg har et rimeligt stort køkken med spiseplads.

Spisepladsen letsliber og olierer jeg mindst en gang årligt på grund af småridser fra stole og bordet. ( ses meget tydeligt på et mørkt gulv )

Man skulle nok have gemt sine fordomme lidt væk og valgt et laminatgulv - det er ikke længere kun billige discountprodukter, der kan også fås rigtigt flotte gulve - de koster så også.

Hvis det var i dag ville jeg have valgt anderledes.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Du skulle bare have valgt et trægulv med lak, frem for olie... så havde du ikke alt den vedligeholdelse.

Olie behandlet gulve = masser af arbejde.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis