"Falke" - Jem og Fix's eget mærke

Jeg var i Jem og Fix igår og ser tilfældigvis ders elværktøj i deres eget mærke "Falke". Normalt flader jeg ikke for deres billige værktøj, for som jeg kan se i mange andre tråde her på siden, så er billigere værktøj som regel også ringere.

Det der dog falder mig i øjnene er garantien på elværktøj - hele 5 års garanti! Så kan det da ikke være helt ringe - eller hva'?

Er der nogen, der har erfaring med dette mærke "Falke" fra Jem og Fix? Jeg er især interesseret i erfaringer med akku slagboremaskinen, stiksaven og multisliberen.

På forhånd tak for jeres erfaringer!

Med venlig hilsen
Therkel

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
79 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu er det forholdsvis nyt det Falke produkt fra Jem & Fix, men at de giver 5 års garanti er ikke et tegn på en bedre holdbarhed, det betyder bare at du kan få den byttet til en ny hvis den ikke holder.

Og så lige et godt lille råd, køber du noget med garanti, hvor bonnen er garantibeviset. Så sørg endelig for at få den potokopieret med det samme du kommer hjem, det blæk de bruger har det med at forsvinde i løbet af et års tid.

 

V.h.  Håndværkeren

Jeg har haft en "falke" boremaskine med slagmulighed i over et år nu. Jeg købte den fordi jeg havde behov for en billig "sejtrækker" til at lave nogle store huller i mine vægge til et ventilationsanlæg. Opgaven blev løst til UG, det eneste lille "minus" var at maskinen lige skulle have lov til at trække vejret ind imellem da kullene ellers blev lidt for varme. Jeg har været meget imponeret over hvor meget jeg egentligt fik for mine 200,- da jeg fik ødelagt en dewalt på samme opgave og ikke ville bruge kr. 2000,- på en ny der bare skulle dø. Den ene falke har holdt til HELE ventilationsopgaven, og kører endnu. Jeg havde ellers købt to med det samme for at den ene kunn ekøle ned mens den anden var i brug, men #2 blev aldrig aktuel.
Super til prisen. Men jeg ved INTET om de andre værktøjstyper.... Dem har jeg endnu ikke haft behov for at investere i.
Twist det er jo fy det du siger der.
Ifølge flere tallet her inde dur billig mærker ikke PUNKTUM.
Det skal mindst være makirta, blå bosch mm.
Kan i øvrigt tilføge at jeg har en blå bosch boremaskine, købt i singapore og der er den billig mærke, den er dog i højere klasse end dewalt der er den ultimative discount maskine i østen.

Så Falke kan være ok, men kender dem ikke.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg har den omtalte Falke akku slagboremaskine. Generelt er jeg godt tilfreds med maskinen, men der er dog et par kritikpunkter. Maskinen er temmelig tung sammenlignet med tilsvarende maskiner og batteriets taber strømmen ved længere tid uden brug.

Hvorvidt man kan leve med disse svagheder er op til ens temperament. Hvis jeg skulle bruge maskinen otte timer om dagen, ville jeg købe en anden, men til alm. fritidsbrug synes jeg den er udmærket.

falke 18 volt slagboremaskinen er lidt svag til forhold spænding  2 gear. 9 nm.

1050 omd. og 1 gear. 18 nm. 350 omd. men boremaskinen.

er bædder end ingenting.!!!

men blå bosch gsr 10.8v-li-2. 1 gear 400 omd. 30 nm. 2 gear 1100omd. 11 nm.

en lille muskelbundt. med 2 gear med 10 mm.borepatron.

næsten ligeså stærk som 12volts modellen fra den samme mærke.?

Annonce
har prøvet deres bajonet sav og den klarede jobbet igemmen mursten overraskene godt. synes og kvalites indtrykket var godt. væstenlige bedre end andre billige mærker. overvejer og købe deres gerings sav. 500kr er jo trods alt noget billigere end 3500kr dewalten koster

 do it youselv

jeg håbber ikke du har glemt precisionen.?

men jeg tror ikke du skal spare for meget på geringsaven

med mindre at det er til små opgaver.!!!

det er også derfor jeg ikke har købt den i nu. skal nemlig bruge den til et helt hus renovation. men kunne jo selvfølgelig købe den og prøve den præsition evne. er den for dårlig kan de få den på hovede igen

 do it youselv

jeg håbber ikke at den flækser for meget under brug, bare for at skære i fyrplanke.?

problemet med de fleste billigmærker er ikke at de går i stykker medmindre de er blevet misbrugt i henhold til brugsvejledningen
men de fleste billigmærker er ret dårlige rent effektivt , feks kan boremaskiner ikke klare ret meget medmindre du har en god tolmodighed , savene har en dårlig trækkraft og slibemaskiner , sliber ikke bedre end med en håndslibeklods
men behov og pris skal jo passe sammen , så skal de kun bruges en eller to gange om året er de gode nok , selvom det tager 2-3 gange så lang tid at lave arbejdet
så vurder hvad dit behov er i forhold til prisen før du køber
Der er yderligere 69 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis