"Falke" - Jem og Fix's eget mærke

Jeg var i Jem og Fix igår og ser tilfældigvis ders elværktøj i deres eget mærke "Falke". Normalt flader jeg ikke for deres billige værktøj, for som jeg kan se i mange andre tråde her på siden, så er billigere værktøj som regel også ringere.

Det der dog falder mig i øjnene er garantien på elværktøj - hele 5 års garanti! Så kan det da ikke være helt ringe - eller hva'?

Er der nogen, der har erfaring med dette mærke "Falke" fra Jem og Fix? Jeg er især interesseret i erfaringer med akku slagboremaskinen, stiksaven og multisliberen.

På forhånd tak for jeres erfaringer!

Med venlig hilsen
Therkel

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg var i Jem og Fix igår og ser tilfældigvis ders... Vis hele indlægget
79 svar
 Følg tråden
Der er 70 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hummmmm!

Tror det ikke, men ved det ikke.

Meeeeeeen! Med det sonderskov har planer om, tænker jeg ikk’! Lige det det rigtige.

Aner ikke hvordan man opløser lim på en iPadskærm.

Men kunne tænke mig der skal noget spicialydstyr til.

Og dog! Og igen aner intet om det.

Men er det helt ude i tovene og forslå en ovn?🥴🤔🙈


Kan du drømme det. Kan du også gøre det.

Men 100gr går også an i følge youtube, man varmer bare ikke så længe. Hmm måske en ovn, men ville være noget besværligt da den så ville skulle ind og ud en del gange da varmen kun skal være lokalt..

Men Vendborg Hvad fulgte med i pakken da du købte den ?


Hvad der ikke er set, er aldrig sket!.

2 dysser.


Kan du drømme det. Kan du også gøre det.
  • Den en  fladjern krummet, den anden reduktionsdysse.

Kan du drømme det. Kan du også gøre det.

Når jeg læser Specs på Wagner, så er der 12 steps. 6 ved lav blæserhastighed og 6 ved høj blæserhastighed. Så den synes lidt "grov" på temperaturindstillingen. Du kan stille Einhell i step på 10 gr. uanset hvilken af de af de 5 blæserhastigheder. At så display temperatur ikke er den samme, som jeg måler, er en anden sag - det skal du ligesom vide. Jeg prøvede at indstille min Einhell på 130 gr. og max flow på en lille dysse. Her lå den målte temperatur og varierede mellem 77 og 80 gr. C. Så på en måde synes temperaturen ret stabil ved en sådan ret lav temperatur. Men om man skifter temperatur kan der godt gå 30 sek inden temperaturen ligesom har stabiliseret sig på den.

Det kan jo godt tænkes, at de mere professionelle varmepistoler faktisk viser en mere retvisende temperatur i display. Men det vil jeg godt se nogen have prøvet før at jeg helt tror på det.

Annonce

Hmm okay. Altid svært at vælge nyt udstyr. Fulgte der ingen kuffert med Vendborg? 

Der er også den der hedder Wagner 750 men også en del dyrere men der også lidt mere udstyr med  


Hvad der ikke er set, er aldrig sket!.

Nop! Og ja jo mere tilbehør, jo dyre.🤭😏


Kan du drømme det. Kan du også gøre det.

Her er en lille video, hvor en Einhell er med hos en elektronik youtuber: 

Hmmm. 3½ år siden sidste indlæg - så må det vel være tid at sparke lidt liv i denne tråd (og vende tilbage til emnet).

I foråret ville jeg bruge mine "fødselsdagspenge" plus lidt mere til nogle haveredskaber. Efter nogle hurtige overvejelser blev jeg enig med mig selv om, at det skulle være nogle, som kørte på batteri - samme type batteri vel at mærke. Når de desuden kun skulle bruges i en mindre parcelhushave, så behøvede de heller ikke at være "mærkevarer"......

Valget faldt på en hækkeklipper, en kædesav, en græstrimmer og en multiklipper 2-i-1. Samt 2 stk 18V/4,0Ah Li-ion batterier og en dobbelt-oplader.

Hækkeklipperen virker særdeles godt - aldrig har jeg haft en så godt klippet hæk. Må sige det er noget nemmere med batteri end med el-klipperen, hvor man skal trække en ledning efter sig. Og så er der det med ikke at være afhængig af længden på forlængerledningen.......

Græs-trimmeren virker også rigtigt godt og plastknivene er nemme at udskifter (de er faktisk også ganske holdbare). Men jeg bliver dog noget træt i hånden, når maskinen holdes kørende i lidt længere tid af gangen.

Multiklipperen.... tjaaa. Den virker rimeligt - og den var i hvert fald noget billigere end den Bosch jeg først så på.


Men så kædesaven. Den dyreste enhed. Oregon kæde - meget fin. Styrke - ganske god (2 batterier), Men "systemet" til opstramning af kæden..... det er noget l.rt for at sige det rent ud. Den "holder" ikke længe og før du får set dig om, så springer kæden af..... Det er sket flere gange nu. Spørgsmålet er så: Er det et generelt problem - eller har jeg "blot" en "mandags-model"???? Eller kan jeg ikke finde ud af at samle/stramme det rigtigt??? Giver det en par chancer mere - ellers må jeg prøve at få den byttet.


Se det er mine erfaringer med Falke's akku-modeller. Og 3 ud af 4 er vel rimeligt - prisen taget i betragtning.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis