"Falke" - Jem og Fix's eget mærke

Jeg var i Jem og Fix igår og ser tilfældigvis ders elværktøj i deres eget mærke "Falke". Normalt flader jeg ikke for deres billige værktøj, for som jeg kan se i mange andre tråde her på siden, så er billigere værktøj som regel også ringere.

Det der dog falder mig i øjnene er garantien på elværktøj - hele 5 års garanti! Så kan det da ikke være helt ringe - eller hva'?

Er der nogen, der har erfaring med dette mærke "Falke" fra Jem og Fix? Jeg er især interesseret i erfaringer med akku slagboremaskinen, stiksaven og multisliberen.

På forhånd tak for jeres erfaringer!

Med venlig hilsen
Therkel

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg var i Jem og Fix igår og ser tilfældigvis ders... Vis hele indlægget
79 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
vendborg skrev den 10-02-2019 20:09:49

Det slet ikk’! Nødvendig med instumenter Gymenasten.

Fanden tager jo ved den, bare man drejer lidt på hjulet.

Men istedet for skriveri, køre du da bare ned med den.


Godt at høre, at du faktisk har oplever lidt det samme problem med en Falke - så det bliver nok løsningen at skifte produktet ud og cykle en tur...

Jeg ved også, at flere den her slags produkter produceres på meget få fabrikker i verden - og på den måde kan flere have samme problem, selvom det er vidt forskellige mærker. På den måde vil jeg jo godt have lidt mere sikkerhed for, at min næste varmepistol klarer sagen lidt bedre.

Jeg har set, at en lidt teknisk orienteret "youtuber" være glad for dette produkt - Einhell. Han mente at temperaturen i display viste pænt korrekt: 

https://www.amazon.de/dp/B003LXCISA...uage=en_GB

Det er lidt samme prisleje som Wagner. Og her er en kort video om produktet:

De minder da rigtig meget om hinanden.

Også mht, pris.👍🏻

Vi kunne jo lave vores egen test, jeg har bestilt Wagner.

Så kan du jo prøve en Einhell.


Kan du drømme det. Kan du også gøre det.

Det kan vi godt aftale vendborg - men jeg venter lige på svaret fra Jem & Fix.

Ellers vil jeg lige fortælle, at en temperaturmåler heller ikke koster alverden - og kan være rar at have. Jeg købte instrumentet for 90 kr. incl. fragt fra Kina. Det virker rimeligt robust - og det er ikke billigste slags. Du kan også købe andre termoelementer til: Link til ebay 

Annonce

Vendborg - tog de den tilbage på baggrund af dine 14 dages returret? Jeg købte min varmepistol i august.

Jeg skrev udførligt om problemet til Jem & Fix kundeservice. De svarer så med en standardmail om at reklamationssager skal gå via butikken. Så jeg har nu cyklet forbi butikken med varmepistolen og kvittering. Butikschefen ville overhovedet ikke diskutere, hvilket problem, som jeg havde oplevet. Han fortæller, at produktet skal tilbage til producenten. Jeg havde en papirkopi med af den e-mail, som jeg havde sendt med en beskrivelse af problemet, og jeg anbefalede ham at sende det med produktet. Først sagde han nej - det skulle ikke med for producenten ville blot lave en standardtest. Lidt senere tog han dog en kopi af min mail. Jeg følte, at det var som om butikschefen før var blevet banket lidt på plads af sit bagland med de sager. Butikschefen udfyldte en blanket, og jeg modtog en lille bon med nummer. Han fortæller, at der kan gå 14 dage, hvor jeg så vil få en telefonopringning.

Okay! Gymnasten.😳

Altså! Her i Næstved’s jem og fix

Gik jeg bare ind, lage den på disken sammen med bonnen.

Sagde den virker ikke efter hensigten.

De sagde virker den slet ikke.

Jeg sagde jooooo! Men termostatstyringen, er fuldstændig utilregnelige.

De sage nå! Hvad vil du, prøve med en anden, eller havde dine penge retur?

Jeg svarede tror det et generelt problem, så vil gerne havde mine penge retur, og det fik jeg.

Og jeg har altså også købt min juli/august 2018



Kan du drømme det. Kan du også gøre det.

Nu gjorde jeg det, at jeg skrev tilbage til kundeservice om sagen, og at jeg via dette forum var bekendt med et tilsvarende problem med en varmepistol i Næsted, og hvor handlen var gået tilbage. Kundeservice skriver så tilbage med tilbud om ombytning eller pengene tilbage via butikken, og at de havde kontaktet butikken i København. Så ringede jeg til Butikschefen. Han så helst en ombytning. Jeg tilbød ombytning, om jeg på stedet i butikken kunne verificere at produktet var OK med temperaturmåler. Det ville butikschefen ikke. Om Jem & Fix hovedkontor allerede havde forsikret butikschefen om, at der ikke længere var et problem - så kan jeg ikke helt se logikken i butikschefens reaktion her. Derfor anser jeg det for sandsynligt, at de nye varmepistoler i butikken har samme problem - men jeg VED det ikke og måske ved ingen det. Og jeg havde på den baggrund ikke rigtigt lyst til at cykle mere frem og tilbage og teste, selvom det kunne være interessant nok. Så jeg tog imod pengene. Det står så tilbage, at andre må være lidt opmærksomme på, at det produkt kan være problematisk.

Det er trods alt prisværdigt, at Jem & Fix tog det ansvar til sidst - også i København

Hej Gymenasten mf,

Ved førstehåndsindtryk ser det okay ud.

Kun lige prøvet i håndfladen, og virker sq til at havde en seriøs tempraturstyring, men får først tid til at gennemteste i weekenden.

Men allerede nu, er konklusionen helt klar. Får altså rigtig meget mer for pengene. Og 73,-kr dyrer det helt klart givet godt ud.😊


Kan du drømme det. Kan du også gøre det.

Godt at høre, Vendborg. Jeg forventer at modtage min Einhell i morgen. Betalte 406 kr. for den inkl. transport. Anmeldelserne på Amazon.de er lidt blandede, hvor nogle Einhell var gået i stykker. Det kan måske hænge sammen med, at en del brugere glemmer at en varmepistol skal køle ned efter brug med "kold indstilling" - det håber jeg, så min ikke går den vej. Den pågældende type er ikke mere i Einhells danske og tyske katalog. Einhell Danmark mener, at den ikke produceres længere, og det er nogle restlagre der sælges ud af. Når jeg læser specifikationer, så har de nyere typer Einhell ikke samme funktionsniveau som den "gamle", der f.eks. har indbygget måling af temperaturen af afgangsluften.

Der er yderligere 29 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis