"Falke" - Jem og Fix's eget mærke

Jeg var i Jem og Fix igår og ser tilfældigvis ders elværktøj i deres eget mærke "Falke". Normalt flader jeg ikke for deres billige værktøj, for som jeg kan se i mange andre tråde her på siden, så er billigere værktøj som regel også ringere.

Det der dog falder mig i øjnene er garantien på elværktøj - hele 5 års garanti! Så kan det da ikke være helt ringe - eller hva'?

Er der nogen, der har erfaring med dette mærke "Falke" fra Jem og Fix? Jeg er især interesseret i erfaringer med akku slagboremaskinen, stiksaven og multisliberen.

På forhånd tak for jeres erfaringer!

Med venlig hilsen
Therkel

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg var i Jem og Fix igår og ser tilfældigvis ders... Vis hele indlægget
79 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis SU skal have så præcis en temperatur, skal du have prof værktøj. Jeg har købt en del Falke værktøj og smidt det væk, når det knaser. Så billigt er det. Vær forberedt på, at spec kapsave æder kul som helvede. Detskal siges at jeg kun har een slagboremaskine til 240 v i Falke, alle de batteridrevne jeg har er DeWalt og Makita (som er min yndling ).


 

Ej! Jeg har også en, nu har jeg så ikke lige gået så grundigt til værks som dig uldal.

Men har dog bemærket at den er noget utilregnelig.

Så Jeg vil da på baggrund af dit indlæg tage kontakt til jemogfix.

Altså! Bukker mig sq gerne efter en flaske til 1,-kr så! 300,-kr er sq også en slags penge, uagtet hvor mange jeg har på bogen.

Har jo netop købt og givet 2/3 mere end for en uden “TEMPRATURSTYRING”



 300,-kr det 


Kan du drømme det. Kan du også gøre det.

For Falke Varmluftspistol specificeres:

Temperaturstyring: 50-600 gr. C

For en nogenlunde tilsvarende Makita HG551VK specificeres:

Temperaturområde: 100-550 gr. C

Jeg vil nok ikke karakterisere nogle af de produkter som "profesionelle" varmluftspistoler.
Ingen af de produkter specificerer, hvor nøjagtigt man kan forvente at kunne stille en temperatur. Min personlige forventning var indtil nu, at man ville kunne stille en temperatur inden for 50 gr. C efter temperaturen har stabiliseret sig og ud fra det som her specificeres. Det kan man muligvis ikke regne med. Alternativt har min købte pistol blot en fabrikationsfejl.

Professionelle varmluftspistoler er nok nærmere af mærket Leister eller Steinel.

Ingen problemer med at tage den tilbage i jemogfix.

Har så bestilt denne i stedet. 

https://decofarver.dk/shop/wagner-varmepistol-furno-4898p.html?gclid=Cj0KCQiAtP_iBRDGARIsAEWJA8jjyYtXjEpJMLn0SWguoJdDBX12Ye8tqkqc2Asp0HLfinHa-utGgI0aApSsEALw_wcB

Okay måtte da så også lukke muldvarp skindet op og betale 136,-kr extra.😳🤑🙈

Men så går jeg da også ud fra den er, pålidelig og holder mange år.🤭🤩


Kan du drømme det. Kan du også gøre det.

Og her skal man knapt så dybt i muldvabeskindet.😂

https://www.checkfrank.dk/wagner-furno-500-varmluftspistol/690573#tabs


Kan du drømme det. Kan du også gøre det.
Annonce

Kender ikke den fra Falke, men det må da være en fejl.

Men har selv 2 en Dewalt og en Steinel, de kan fint reguleres i hele området.

Stienelén er med display med temperaturen og tåler man bruger små mundstykker til plastsvejsning (egentlig derfor jeg købte, men er aldrig rigtig fået svejst noget plast)

 


Vi prøver igen, i morgen --

Jo jo je_ns.

Men prisen!😳🤑🙈

Det jo forbudt og lave pengene selv.🥴😂


Kan du drømme det. Kan du også gøre det.
je_ns skrev den 10-02-2019 19:04:35

Kender ikke den fra Falke, men det må da være en fejl.

Men har selv 2 en Dewalt og en Steinel, de kan fint reguleres i hele området.

Stienelén er med display med temperaturen og tåler man bruger små mundstykker til plastsvejsning (egentlig derfor jeg købte, men er aldrig rigtig fået svejst noget plast)

 

 Je_ns - har du prøvet at måle temperaturen med et andet instrument? Jeg har selv levet i lykkelig uvidenhed et halvt år med denne Falke varmepistol og troede, at den kunne reguleres fint.

Jeg har i øvrigt skrevet om problemet til Jem & Fix. Nu må vi se, hvad de svarer.

Jeg har desuden kigget efter "reviews" og "comparisons" på nettet. Dem er der masser af. Men jeg fandt ingen testrapporter, hvor de har taget sig den ulejlighed faktisk at måle på lufttemperaturen i deres evaluering - desværre.

Der var en enkelt, som demonstrerer en meget stor forskel på den viste temperatur på en varmepistols display og hans målte temperatur: 

Det slet ikk’! Nødvendig med instumenter Gymenasten.

Fanden tager jo ved den, bare man drejer lidt på hjulet.

Men istedet for skriveri, køre du da bare ned med den.



Kan du drømme det. Kan du også gøre det.

Nej jeg har ikke målt, dels har jeg ikke et velegnet termometer, kun et infrarødt, og del har jeg aldrig haft behovet, da de har virket perfekt til mit brug, holder temperaturen fint, er det for varmt skruer man lidt ned og det virker, og modsat.


Kan da ikke forestille mig at en Falke ikke skulle virke nogenlunde lige så godt.



Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 39 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis