metal + beton

Jeg har et problem som jeg regner med at nogen her kan fixe en løsning på.

Jeg har en plade af rustfrit stål som jeg skal have til at hænge bag min brændeovn. Jeg fik af en smed samt i mit byggemarked, at vide at jeg nok kunne bruge bygningssilikone til at monterer den med. Men-men, den gik sgu´ ikke. Silikonen binde ikke på metalpladen.

Jeg vil ikke skrue den fast da den skal stå helt "rå".

Hvad kan jeg bruge for at få denne metalplade til at hænge fast på min pudsede væg ??? Væggen har fået mikrodispas så den ikke suger alt for vildt.

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ang klæbningen på beton kender jeg ikke så meget til, men hvis du skruer et par mindre pladestykker op på betonvægen med skruer og rawplugs, så kan du lime pladen fast på disse opskruede stumper. Det kan fx. være een eller anden locktite lim, de har mange forskellige nogle klæber meget hurtigt og fast andre klæber så du kan brække pladen ned igen, chech deres udvalg og lim evne på en "plakat" fx hos den lokale jernhandel.

De opskruede brikker kan du evt kradse lidt ind i betonvægen så de ligger plant med denne, på denne måde kommer din rustfaste stålplade til at "svæve" plant på muren.

PS. Husk at affedte alle ståldele hvor de ønskes limet.

Venligst Njord

MVH Njord
Ok...den havde jeg sgu´ aldrig regnet ud.

Jeg takker for det gode råd som jeg klart vil overveje.

rolleyes
biggrin

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Det bedste jeg kender til at
klæbe alt op på alt med er,
Lip Multiklæber.Du kan bruge en tandspartel
ligesom til klinker.Det er heller ikke varmefølsomt.

------------------
selvbyggeren

Ilde stedt er den som ikke ved.
Ringere endnu den som ikke ved hvor han skal spørge!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis