Fatter intet nu..:-(

Fatter intet nu...

Jeg har min mazda 626. I en tidligere tråd er jeg blevet guidet ind på at mine skiver muligvis er skæve og at mine klodser skal skiftes, og dette vil jeg gøre...Men nu igår var jeg ude og køre...jeg kørte ca 40 km i timen og lod bilen dale i fart i frigear..og bilen rykkede som om at jeg kørte over først 1 bump på den ene side, og så et bump på den anden side..skiftevis..og jo mere farten dalede desto mere "rystede" den..og det var uden at jeg bremsede..

Nu er mit spørgsmål så: Kan det skyldes skæve bremseskiver og dårlige klodser?

MVH

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan også være (en af) dine trækaksler, der er færdige - er der revner i manchetterne?

Mvh.

Jan R.
Bilen blev nysynet i torsdags, så der burde vel ikke være nogle revner..Den kører ellers kanon, ingen slør eller andet..Kun lige en bankelyd i ny og næ når jeg har brugt mine bremser - deraf fik jeg det råd at jeg skulle skifte skiver og klodser..
jeg tager bilen op på lift idag, kikker bøsninger og alt igennem, og så vil jeg også kikke mine forhjul igennem..Hvis det var en trækaksel burde man så ikke kunne høre/mærke det når man drejer?
Ser frem til et svar med resultatet! :-)
Jeg tror nu slet ikke længere på skæve skiver, når du fortæller at du lige har været til syn. Det plejer at afsløres på bremsestanden. Dækkenes skævhed er det derimod vanskeligere at se, ved en hurtig gennemgang, og det ses ikke på bremseprøven.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Jeg har haft bilen oppe og kikket grundigt på hjulene, og jeg kunne intet se. Ej heller var der noget høre fra trækakslen da jeg drejede hjulene rundt. På stabilisatorboltene, samt manchetter var der intet at se. Manchetterne var intakte og bøsninger og alt så rigtigt fine ud. Dog så jeg på højre forhjul at klodserne var godt slidte, og at monteringskclipsene var løse. Det så også ud som om at de spor der var på bremseskiven ikke var ens hele vejen rundt..
Så nu må jeg vel skifte skiver og klodser..:-/
Hvis I har andre gode råd så bare kom med dem :-)
Prøv lige at bytte rundt på for- og baghjul. Jeg tror stadig ikke på bremseskiverne.
De kan ikke forårsage, at bilen rokker/vrikker når farten løber af, uden at du bremser samtidig.
Hvis et af dine dæk, er pletvist slidt, er det her skoen trykker.
Muligvis kan denne pletvise slitage skyldes defekt støddæmper, der så kan udvikle sig til de symptomer, du nævner

Med venlig hilsen
ktm

 

..nu har jeg haft bilen op igen..Jeg har byttet om på forhjul og baghjul..men resultatet er det samme..Jeg lagde så mærke til at centreringsringene til alufælgerne ikke ser alt for godt ud..men jeg tror ikke det er dem. Alternativet er at jeg sætter nye dæk på for at fuldstændigt afskrive at det er dækkene...og så er jeg tilbage til mine slidte skiver og løse klodser..men du har ret..det er underligt at bilen rokker selvom jeg ikke bruger bremserne...

Tror ikke det er dækkene, hvis du har byttet om. Men hvis de alligevel skal skiftes så.

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
ja..Men jeg synes ikke at centreringsringene ser for godt ud, så jeg kan ligesågodt få nye dæk og ringe :-) Jeg vil skifte bremserne og jeg vender frygteligt tilbage med resultatet :-)
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis