Rørisolering - der er "kønt" at se på

Hej!

Energikonsulenten har anbefalet os at isolere vores synlige varmerør. Nogle af dem er i værelserne og stuen.

- Hvordan kan man isolere dem pænest? Altså fås pænt "rørisolering" eller kan man pakke den nye isolering ind i noget?



kh. hilsen Mr. GDS 0
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det flotteste er at noget rør isolering (rockwool eller flamingo rørskåle) med grå plastic. Det grå plastic købes på rulle og sættes på bagefter...fås ved enhver engros, som private ikke kan handle hos (BD osv)
og hvordan sidder det fast? skal det limes eller tapes? eller er det med tape? Grå... kan man ikke selv bestemme farven? evt. male det? nej vel?


kh. hilsen Mr. GDS 0
Er det rum hvor der normalt er opvarmet ? for så vil jeg mene at det er noget sludder at de skal isoleres , dem der altså er synlige, de er jo kun med til at varmerummet op og det kan ikke kaldes for varmetab, så skal man jo også isolere sine radiatorer , da de har et yderst stort varmetab så .

Jeg er klart enig med smeden i at det ikke kan svare sig det er meget lidt der går tabt i de rør.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Annonce
Jeg tror man har misforstået energikonsulenten. ventilerne på radiatorerene lukker naturligvis ned når der er varme nok i rummet. Det skulle i så fald, hvis der som idag , hvor der har været 30 graders varme og det er konstant flow i retur og fremløbs rørene, eller hvem ved, i forbindelse med et eller anden fjernvarme i en boligblok, være nødvendig med en sådan isolering. Men så er installitionen da lavet forkert. Giver det ikke på en eller anden måde mening.
med venlig hilsen 777
Interessant; altså det med at det måske ikke er nødvendigt... det er et 50 års gammel hus og det er den eneste anbefaling, som energikonsulenten er kommet med i rapporten...


kh. hilsen Mr. GDS 0

Jeg vil tilslutte mig koret om "vrøvl" - normalt vil de blot afgive varme i rummet og dermed virke som ekstra varmeflade og dermed give en mere homogen varmeflade. Kun hvis systemet har fuld cirkulation, dvs. at vandet løber i rørene selvom alle radiatorer er lukkede, kan jeg se fidusen.

Ellers vil besparelsen være minimal.


Mvh.

Jan R.
Plastikken til rørisolering hedder PVC folie og limes sammen.

Det er kun stikledninger til radiatorer i samme rum der ikke isoleres, hvis rørene forsætter vidre til andre rum bør de isoleres.
Skrevet af jackiehansen den 06-08-2008 09:23

hvis rørene forsætter vidre til andre rum bør de isoleres.


Nemmerlig. Det er jo ikke i selve værelset radiatoren sidder man skal isolere, men derimod eks. ved rørføringen i kælder, skunk, loft osv. generelt alle de steder hvor man ikke varmer op.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også