Grillrist i galvaniseret stål

Hej. Jeg har en stor rist i galvaniseret stål, jeg gerne vil lave til en grill.

Er der nogle der ved om det kan være skadeligt at bruge galvaniseretstål til det.
MVH
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af BygmandBoB den 28-07-2008 13:09
Hej. Jeg har en stor rist i galvaniseret stål, jeg gerne vil lave til en grill.

Er der nogle der ved om det kan være skadeligt at bruge galvaniseretstål til det.
MVH


Jo det kan du da godt ! Hvis du altså har en svigermor eller nogle besværlige naboer du gerne vil af med, så bare indveter dem på grill bøffer, men lad være med at spise dem selv hvis du stadig ønsker at leve

V.h.  Håndværkeren
Jeg har hørt at det er muligt at brænde en galvaniseret rist af, hvis man vil bruge den til grillrist. Kan man det ?

Jan.  
Jan G Andersen skrev den 27-12-2022 10:11:10

Jeg har hørt at det er muligt at brænde en galvaniseret rist af, hvis man vil bruge den til grillrist. Kan man det ?

 Det kan man godt, men det kræver voldsomme temperaturer, så i praksis vil det blive billigere at købe/fremstille en rist af ordenligt jern.
Det er helbredet man gambler med, for slet ikke at tale om miljøsvineriet ved at brænde galvaniseringen af.
Det er ikke lutter lagkage stoffer som en galvanisering indeholder. 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Man kan faktisk ikke brænde galvanisering af. Det første der sker er at zinken bliver flydende ved ca. 800 grader, men det kommer jo ikke af af den grund. 
Man kan få galvanisering taget af men det sker med syre behandling. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det fandt jeg ud af, så har opgivet mit forehavende. Jeg køber en ny rist… Tak for svar og godt nytår. 

Jan.  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis