Afløb i badeværelsesgulv

Hej Alle!

Jeg er snart den stolte ejer af en fin lejlighed, der er dog et lille problem.

Lejligheden er noget gammel, og har et typisk københavnerbadeværelse, so mer småt, men funktionelt, pånær en enkelt lille detalje.

Der er intet afløb i gulvet, og derved aldrig brugt som badeværelse, men kun som toilet.

Pt. bor jeg i lejligheden nedenunder, som er installeret med afløb i gulvet, men nu skal lejligheden ovenpå renoveres, og jeg har ingen ide hvad sådan et projekt står i kr. og øre.

Et forsigtigt gæt er at gulvet selvfølgelig skal brækkes op, der skal laves ny membran samt lægges afløb og støbes nyt gulv igen. Prisleje ? 25.000? 

Er der nogle ting man skal være særlig opmærksom på når man brækker gulvet op?

Lad mig høre fra jer snarest, er spændt på at se hvad I finder på af løsninger, samt gode råd og dårlige oplevelser...

Til sidst, kan en murer lave det hele, eller skal der er VVS samt murer på opgaven?

Morten

Skal du lave det for anden gang, har du ikke lavet det godt nok første gang

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu er dette jo et lav det selv forum, så lad os tage udgangspunkt i det.

Hvis der er fliser på bør du fjerne dem, der efter skal der skæres ud til afløb og rør. Få din vvs´er ud og fortælle dig hvor og hvordan der skal åbnes op i gulvet.

Når du så har gjordt klart til vvs´eren, skal han monterer afløbet.

Der efter lukker du gulvet igen, og lægger nye fliser.

På denne måde ender du under dine 25.000,-.

Skal du have håndværkerer til det hele, kan din pris blive noget højerer.

Så jo mere du kan / vil lave selv jo billiger bliver det.

Med hensyn til at støbe gulv og lægge fliser er der mange tråde her inde om det, så det er bare at søge.


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Fantastisk, og ja selvfølgelig!?

Det virkede uoverskueligt skulle brække hele gulvet op, men der skal trods alt bare lige hul ned, og så snakke med VVS' ern om at montere afløbet.

Er der noget lovgivningsmæssigt der skal undersøges inden dette laves, når det er foretaget i samtlige andre lejligheder i ejendommen, her ønsker jeg gerne evt. henvisninger til paragraffer, hvis man ligger inde med den slags viden!

Lad mig høre fra jer!

Skal du lave det for anden gang, har du ikke lavet det godt nok første gang

Du skal huske at der skal være fald mod afløbet.
Min ekskone fik lavet noget tilsvarende, hvor hun fik sit lille toilet lavet om til badeværelse. Hun fik det hele lavet af håndværkere. Mener det kostede lige omkring 50000 kr. Hun fik lavet afløb i gulvet, støbt gulv, vådrumssikret, lagt fliser, lagt elmåtte, ordnet el og sat fliser på væg.

Da der skulle laves afløb i gulvet, fik de ødelagt underboens loft, da der ikke var plads nok til afløb i gulvet. Det skal du også lige være opmærksom på, når du får det lavet.

Du skal måske indhente tilladelse fra ejerforening, men er ikke sikker. Men tag en snak med de andre beboere og/eller ejerforeningsformanden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis