(lyd)isolere faldstamme

Vi er i den heldige situation at faldstammen fra 1. sal går lige ned igennem vores bryggers. Dette betyder at hver gang en skylder ud i toilettet, så kan man hører en masse larm nede igennem faldstammen.

Jeg skal alligevel have lavet en kasse omkring faldstammen, kan man evt lydisolere den samtidig så lyden af diverse efterladenskaber ikke springer en i ørene?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du går i f. eks. autotilbehørsbutikken og køber "lyddæmpende, selvklæbende tung gummiplade. Det klæber du på rørene. Så laver du skelet til kassen udenom, og pakker hulrummet godt med mineraluld. Derefter monterer du mindst 2 lag gipsplader udenpå, og sørger for at alle revner er spartlet godt ud, -osse i det inderste lag.
Knudr

Venlig hilsen
Knud
Er helt enig med Knudr, dog skal du fuge det inderste lag med acrylfuge og nøjes med at spartle det yderste lag.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
I min tidligere lejlighed fik vi udskiftet støbejerns faldstammen til en noget tyndere og mere tidssvarende model. Den blev pakket ind i rockwool - 2-3 cm, ikke mere - og så en rørkasse i 16mm MDF udenom. Det tog ALT støjen.
Ved godt det nok ikke er denne løsning du leder efter men...Alternativt laver Geberit et rør som hedder Silent Pipe. Det er et plastic rør som andre men der er et eller andet i som gør det lydisolere. Har set det demonstreret og det virker..

 Bungalow... Nu med helt ny 1.sal. - www.plusa.dk/hus

Jeg har tidligere haft gode erfaringer med skumgummi rundt om røret og så to lag gips. Det er billigt og hurtigt at lave.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også