Safir 24

Problemer under påfyldning af brændstof
Når jeg begynder at fylde diesel på tanken har jeg den problem at den begynder at sive ud fra udlutningen,men når jeg fylder langsomt på er der ingen problem,men det tager ret langt tid at skulle fylde de ca.100liter.det er en slags hævertvirkning den får hvis man fylder den hurtigt op,til sidst kan den osse "springe" op fra påfyldningshullet.

Slangen ryger direkte ned i tanken,det samme med udluftningsslangen
Jeg ved der er andre safir ejere der har den problem her,måske er tankene lavet forkert?eller hvad,hvad vil løsningen være?
Jeg har kigget på Vetus kataloget og fik set "Vetus Splash stop",noget man monterer på påfyldningsslangen.
Men er det den jeg mangler?
Er der en af jer der har samme båd som jeg har?

Hilsen Mads

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det var måske nok en ide at se efter hvor udluftnings slangen sidder på din tank, den skulle meget gerne sidde øverst oppe. At dit brændstof sprøjter ovenud når du fylder for meget på sker for alle der gør dette. Og der hjælper alverden smarte dimser ikke noget. Men prøv at undersøge hvor stor en diameter din påfyldnings slange og især studsen på tanken har, den skal helst værer omkring de 40 mm. eller derover, der kan også være utilsigtede knæk på slangen der hindre et frit førløb til tanken.

V.h.  Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis