Ny hjemmeside synlig på søgemaskiner

Hej på forum,

Jeg er i øjeblikket ved at hjælpe konen med at lave en hjemmeside, www.kinesiskantik.dk  til hendes nyoprettede butik. Hun sælger kinesiske antikke og reproducerede møbler, Hair extensions og meget mere...

Mit spørgsmål går på hvordan man gør hjemmesiden synlig på diverse søgemaskiner?

På forhånd tak,

Claus Jensen
27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Claus.

På Google kan du tilmelde hjemmesiden her:

http://www.google.dk/intl/da/add_url.html

Vi kender ikke proceduren på de andre søgemaskiner, men mon ikke det er noget af det samme.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Lige mht. søgemaskinerne (Google, Yahoo mv.) er der ikke så meget du kan gøre, andet end at gøre din hjemmeside spændende rent indholdsmæssigt. Du kan tilmelde den som Albino nævner, men det er ikke til at sige hvornår Google kommer forbi med deres robot/spider/crawler. De kommer i øvrigt selvom du ikke tilmelder den - det tager sikkert bare lidt længere tid. Når de har været der, kan du ikke være sikker på din placering i søgeresultaterne. Det er en hel videnskab i sig selv, som du kan læse meget om rundt omkring på nettet. Men en god start er at skrive noget tekst på dine sider og ikke nøjes med at vise billeder. Søgemaskinerne indekserer din side baseret på det tekst-indhold der er på den. Placeringen i søgeresultaterne er en kombination af indholdet på siden, hvor mange andre hjemmesider der linker til din og en masse andre faktorer.

Udover søgemaskinerne findes der en masse søgeindeks rundt omkring - altså ligesom "de gule sider" hvor man tilmelder sig en kategori og bliver kædet sammen med nogle søgeord. Jeg er ikke sikker på om Jubii stadig "bare" er et indeks - det var de før i tiden. I dag får næsten ingen hits fra dem mere her på Lav-Det-Selv, så jeg tror ikke der er så mange der bruger Jubii mere. Til gengæld leverer Google mange, mange, mange tusinde hits hver måned - så det er arbejdet værd at få en god placering dér :)


PS: En lille advarsel: pas på med at skrive din "rigtige"/primære mailadresse på hjemmesiden som du har gjort nu. Det er en stensikker måde at blive bombarderet med SPAM. Spammerne har robotter/crawlere ligesom Googles, som gennemsøger nettet og leder efter emailadresser.

Mvh. AllanE
istedet for at skrive f.eks [email protected] kan du skrive mailSNABEl-AmailDOTcom så mener jeg ikke de bliver spammet.


 

Fra vi satte vores hjemmeside på herinde i signaturen, og til Google havde fundet os, gik der et døgns tid. Men jeg ville ikke nævne den mulighed, da den kinesiske antikside er en kommerciel side, og reklame i princippet ikke er tilladt herinde (selvom det bestemt forekommer).

Men der er ingen tvivl om, at hvis linket figurerer på en side, som Google kender, dukker den op inden længe i søgningen, hvis startsiden indeholder nogle gode nøgleord. Du kan læse mere om optimering af nøgleord på

http://www.html.dk/artikler/00046/

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hvis det er meningen, at du vil findes blandt "den brede forbruger" skal du helt klart kontakte De Gule Sider - de har mellem 1,2 og 1,4 mill. leverandørsøgninger hver uge. Du børe også tilmeldes hos Krak.

Hos Google bør du gøre mere end blot tilmelde dig deres robotsøgning. Du skal i gang med Ad-Words, men læs mere om det på Google.

Som nævnt ovenover er det en videnskab for sig at optimere sin side til at blive fundet og indekseret godt. Det er en jungle, men tager du dig tiden til det, kommer det godt tilbage i form af mange besøgende.

Rigtig god fornøjelse med projektet.

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

Annonce
Hej allesammen,

Tak for input. Det med mailadressen ændrer jeg med det samme.
Jeg må vist i gang med at nærlæse bla. googles hjemmeside.

Mvh. Claus
Hej Claus

Det er en fin side du har lavet til din kones butik.
Jeg kan se at du har ændret din e-mail, så den ikke står direkte på hjemmesiden, men men men....................
hvis du højre-klikker på hjemmesiden og vælger "vis kilde" så vil du nede i kildekoden, stadig kunne se din e-mail adresse. Dette vil diverse søge robotter også.
Hvis du helt skal skjule din e-mail adresse på hjemmesiden, så bør du vælge en e-mail formular, som den besøgende kan udfylde og som så bliver sendt via et java script eller lign. - søg på google efter ovennævnte.

Mvh. Mogens
Du skal huske at kode meta name og title - som jeg har gjort for en der sælger udestuer. Det er bl.a. det som søgemaskiner læser.

<title>Green Vinterhaver ;)title>
<meta name="Keywords" content="Udestuer, udestue, vinterhaver, vinterhave, døre, dør, vinduer, vindue, tømrer, tømrermester, mogens, green, rasmussen, mogens green, v åby, vester åby, aaby, træarbejde, snedker, fyn, faaborg, www.mogens-green.dk, mogens-green.dk">
<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4">

Med hensyn til din mail kan du smide denne ind på hjemmesiden så klikker man og så åbners folks mailprogram med din mail i.
Du skal bare udskifte din mail med det der står med fed

< href="mailto:[email protected]">maila> a>

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg havde godt en mistanke, men de ting jeg har prøvet, virkede ikke i Firefox og de skal også virke til folk med hotmail uden et postpogram.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis