Striber på nymalet gips loft

Jeg er ved at gå i spåner, mit nye gips loft er nu blevet malet 6 gange og det er stadig ikke pænt, når solen kommer ind på en bestemt måde og man store i den rigtige vinkel kan man se alle de steder hvor rullen har kørt og der er striber (mørke striber) gennem hele loftet på en malerulle brede. Den sidste gang det er blevet malet er det endda maleren der har malet det ????

Jeg bruger Flügger flutex 5, hvor gør jeg dog galt ?

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg syntes nu ikke det ser så slemt ud når maleren "selv" har været der... Jeg genkender problemet som du siger hvis jeg selv maler, det er ret svært at få det lavet HELT pænt. Tricket er at bruge en lidt dyrere rulle end den du får i jem&fix til en tyver. Så kører man en gang på langs af loftet, og en gang på tværs. Hvis du ikke trykker malingen ud af rullen, og hvis du samtidigt husker at have lidt "glid" i din maler bevægelse (så du ikke slipper loftet krampagtigt eller pludseligt), og du husker at male vådt i vådt..... Så PLEJER det at se nogenlunde pænt ud. Men som du selv er inde på , så kan man i visse vinkler se lidt småting. Dem kan du undgå på to-tre måder: 1) Sæt væv op først. det giver en smule struktur, som der kaster ensartede skygger 2) Brug en maling med en mindre glans, så skinner solen ikke så meget i den. 3) Få maleren til at komme forbi og lave arbejdet.

Så hvis du HAR prøvet #3... Så ved jeg ikk elige hvad du ellers kan forsøge
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også