Ukrudt mellem fliserne

Hej sa,

 

Er det kun specielt fugesand til 70 kr. for en lille pose der kan bruges til at hindre ukrudt i at vokse i mellem fliserne?

Tænkte om det var en billigere løsning?

 

Vh

Bo

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er der.... Knofedt.
Hvis du smøger ærmerne lidt op, og fjerner ukudtet mellem fliserne, så skal du "bare" forhindre ukrudtet i at spirre dernede. Det kan du gøre på flere måder:
Udvande med kemikalier eller syre/base holdige væsker
kradse fugen op regelmæssigt
Eller min egen favorit: Feje regelmæssigt evt. med lidt sand eller grus (det stresser frøene så de ikke når at få ordentligt fat)

Det store problem er at hvis ukrudtet først HAR fået godt fat, og er begyndt at vokse ind under fliserne ol. så er det SÅ besværligt at slå det ihjel. Da jeg overtog dette hus var der så meget ukrudt at jeg måtte investere i bla. en motorsav for at fjerne de største stykker der voksede op mellem fliserne.... Selv efter MANGE behandlinger med fjernelse af ukrudt i indkørsel og forhave, er min nylagte terasse stadig enormt nem at holde da den "kun" skal fejes. I mellemtiden har jeg vandet ud med eddike, round-up, plænerens, og jeg har lavet mekanisk rensninger og brugt gasbrænder osv osv. Jeg er ved at vinde, men der er LANG tid til ukrudtet giver helt op, det kan jeg godt se.

Hej Bo,

Jeg har osse masser af ukrudt mellem fliserne. Jeg fjerner det med en kniv, men det er hårdt arbejde og man skal være over det hele tiden, for jeg får næsten aldrig rødderne helt med op...:(

Desuden har jeg prøvet en gas-ukrudt-brænder, men det virker ikke særlig godt - man skal nok over det nogen gange og før ukrudtet bliver for stort, vil jeg tro...

Min nabo sværger til at drysse salt (alm. kogesalt) mellem fliserne. Det har jeg dog ikke selv prøvet.

Held og lykke,

Karin7

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis