Dieselgenerator som backupstrøm til EDB-rum

Hej LDS folk!

Jeg har for nylig købt en dieselgenerator som kan levere 5KW, enten på 230V eller 400V siden - selvføgelig ikke på begge 2 på en gang.

Jeg har så nogle servere som står i et rum, hvor denne generator skal kobles på, hvis strømmen går. Men mit problem er at den strøm som kommer fra sådan en type generator ikke er "ren", dvs. at det er ikke 100% at den kørerer 50Hz konstant, og det kan min UPS ikke lide. Findes der en boks som man kan kører strømmen igennem som "jævner" den ud, så det er en jævn spænning og Hz der kommer ind på UPS´en ? Store virksomheder som har generatoranlæg, hvad gør de for at "jævne" strømmen ud, inden den rammer deres servere og/eller UPS´e ?

Med venlig hilsen / Best Regards
Mads Kikkenborg
Kikkenborgs DataService ...IT i øjenhøjde
Email:
[email protected]
Web: www.kbds.dk
Tlf. nr.: 46 95 10 10 . Fax: 46 95 10 20
Hej LDS folk! Jeg har for nylig købt en... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fidolinux.
Jo muligvis.
Hvad "har" du ?

Mads Kikkenborg
Email:
[email protected]
Jeg har et par stykker lige pt.

Det ene kan du se her:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55958410

Jeg har lige pt også et andet, samme bredde og dybde, dog kun 140 cm højt.
Minusset ved det lille skab er at der mangler en side (du må selv vælge om det skal være højre eller venstre).
Plusset er at der er helt ny side til, samt døre i begge ender, som ligeså er helt nye. Prisen ved jeg ikke hvad skal være.
Derudover har jeg UPS, et par switche, tastatur til rackmontering, KVM switch til rackmontage....

Men du kan evt kontakte mig msn ([email protected]) hvis det har intr,
Jeg har lige smidt dig en mail.

Mads Kikkenborg
Email:
[email protected]
min ide so far:

Skal bare lige have grejet at få lavet noget start til motoren ;) Tror der skal et timerrelæ på.
Der mangler stadig at blive tegnet sikringer og klemmer på, men det er detaljer i idefasen.

Såfremt der er andre der kan bruge rackskabe, kan de bare sige til :P
man kan få styringer til opstart af nød generator, har desvære ikke et link, men det vigtigste er at generator og netspænding ikke må kunne indkobles samtidig, jeg ved der indes intelligente styringer der selv kontrolere om netspænding er kommet tilbage og hvis den har været stabil i x antal min. selv indkobler netspænding og lukker generator ned.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis