Bankelyd under motoren

Hejsa

Jeg har lige købt en Mazda 626, 2.0, 5 dørs fra 1995. Den er lige blevet nysynet og kører som en drøm. Mit problem er at når jeg standser op, for derefter at sætte i gang kommer der en gang imellem lige et knald lydende som noget der banker på bunden, eller en anden ting. Den er der kun engang imellem....Der er intet når jeg kører, drejer eller skifter gear. Det er primært kun når jeg har bremset. Den er som sagt lige gået igennem syn, men kan det være fra bremserne? Nogle gange lyder det som om at lyden er centreret, andre gange som om at den kommer enten fra højre side eller venstre side. Men den kommer kun engang imellem...

MVH
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej det kunne godt minde om nogle stabilisator bøsninger på den der går tværs over billen
men det kan også sagtens være stabilisator boltene (kødbenene)
er bilen synet uden bemærkninger eller med fejl der skal rettes
eksmek
og lige til sidst: Der var ingen fejl der skulle rettes, og han kom heller ikke med nogle bemærkninger til hvad der evt skulle laves senere.
MVH
Og lige til sidst: Når jeg bremser stille og roligt ryster bilen...hænger det sammen med mulige defekte kødben?

hej

nu kommer vi jo frem til noget nu kan jeg se du har startet en ny tråd

iforbindelse med synet er der da skiftet bremser for på

rystelserne kommer af dinne skiver er blevet skæve

og bankelyden kunne gotd komme fra en af dinnebremse klodser der står løs i selve bremse åget / manglende monterings fjerer
eksmek

Hej igen. O tak for svaret.
For lidt over et halvt år siden fik jeg skiftet bremser. Rystelserne mener jeg har været der lidt længere, men de er blevet lidt værre efter at den også engang imellem kom med en bankelyd når jeg havde brugt bremserne. Jeg tror at jeg vil få skiftet skiverne og klodserne og så vender jeg tilbage. Og hvis det hjælper så er jeg dig meget taknemmelig:-)

MVH
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis