min puch maxi k vil ikke starte

hej, min nyindkøbte puch maxi k som blev købt for tre dage siden, i slutningen af anden dagen, havde den pludselig meget svært ved at starte og så når jeg fik den igang gik den ud efter lidt med en sådan huul lyd hvis jeg gav gas, så jeg tænkte det sikkert var noget med kabu, så den skiftede jeg til en ny standart karburator, men nu vil den overhovedet ikke starte.?   Jeg har tjekket tændrøret, men det har en fin lysebrun farve og er lidt våd efter jeg har trådt på kick startern, og den knistrer også fint, jeg har også kigget plantinerne, men er lidt usikker på hvordan de nøjagtigt skal sidde før der er perfekt??

Hjælp mig det ville være dejligt..

Mvh. martin
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der virkelig ingen der ved noget?
har jeg prøvet, jeg har også fået nyt cylinder, stenpel, topstykke og tændrør, men det er som om den overhovedet ikke gnistrer mere, jeg har skiftete forgaffel, men kan ikke huske hvordan ledningerne skulle sidde i lygten, der er nemlig sådan en tænd og sluk kontakt som den gamle ejer har lavet
Den sorte ledning er til tænd/sluk, kontroler at ledningerne er samlet rigtigt oven på motoren i kronmufferne.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Okay, har fundet ud af det, det var plantinerne der var helt bøjet så nu knistrer den rigtigt godt, men jeg mangler en skrue i den ene pindbolt og en anden kan ikke strammes ordenligt, for den kan nogen gange starte, men derefter kan den ikke starte mere.
Tændrøret er også vådt.
kan man indstille krumtappen sådan at stemplet når helt ud når plantinerne åbner sig?
Annonce
Skrevet af valentinvk den 02-08-2008 15:29
kan man indstille krumtappen sådan at stemplet når helt ud når plantinerne åbner sig?

Du skal bruge søgerblade, til at indstille plantinerne.
Da jeg kørte maxi Puch, stod der i Thansen bladet, hvilke søgerblade man skulle bruge til de forskellige knallertmærkers plantiner.

Rent praktisk foregår det ved, at du drejer svinghjulet med hånden, indtil stemplet er helt i top (du skal selvfølgelig lige have topstykket af for at kunne se det )  - herefter løsner du plantinerne, og placerer søgerbladet imellem, så det får den rigtige afstand, så spænder du plantinerne og fjerner søgerbladet.

Husk at plantinerne skal være godt stramme... Slappe plantiner dur ik'
Hvordan kunne du dog bøje platinerne???

Pindboltene skal laves, ellers står du pludselig langt ude på landet med en brændt toppakning (bitter erfaring)

Tændrøret der er vådt: Du har nok prøvet at starte den, men har druknet den


 

HMM !!!!!!!!!

Da jeg for mange år siden kørte puch maxi ,stillede vi altid platinernes åbning med bagsiden af en nedstryger klinge ca.0,8 mm i tykkelsen og platinerne skal åbne ca 2 mm før stemplet er i top. drej på svinghjulet samtidig med at du holder en skruetrækker ned i hullet hvor tændrøret sidder så kan du jo se hvornår stemplet er i top.

Det virkede fint dengang og gør det sikkert også den dag idag  


Tim  
 
nej, det var den ting som platinerne rammer op i som var bøjet så de ikke kunne åbne

shift ankerpladen ud.!

den plade der hvor spolerne og platinsættet
sidder på

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis