Skære i køkkenlåge?

Hejsa,

Ifbm opsætningen af mit IKEA køkken er jeg nu kommet dertil hvor alle elementer er opsat, og jeg nu skal have skåret 2 fyldningstykker, til de 2 steder hvor underskabet ikke når helt op til væggen. Det er 2 stykker på henholdsvis 7 og 5 cm. Jeg har et sidestykke som jeg kan benytte til at skære stykkerne fra.

Mit spørgsmål er så, hvordan skærer jeg bedst sådan nogle stykker - forstået på den måde, hvordan skærer man så man ikke får en flodset kant, hvilken side skærer man fra, og hvilket værktøj er det bedste at benytte?

Køkkenet er et hvidt højglanskøkken.

/Dinovo
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Dinovo

For 2 år siden lavede jeg et hvidt højglanskøkken fra Ikea, jeg vil tro at det er samme type som dit. Der fik jeg skåret endestykkerne på en bordrundsav med en forholdsvis ny klinge. Det gav et superskarpt snit og foilen på lågen stod også helt skarp og var hverken smeltet eller bar noget præg af at være skåret..
Jeg kan ikke huske hvilken side der vendte opad, så der må jeg være dig svar skyldig..

Hvis du ikke selv har en rundsav eller kender nogen der har, så gå ned til den lokale snedker, han vil sikkert gerne skære det for dig. Og han ved også hvilken side det er bedst at skære fra..

hvis du er i tvivl, så prøv evt. og lav et prøvesnit i en rest. Hvis du har en selvfølgelig :o)

Held og lykke med det.
Mvh. Martin.
Dine endestykker kan saves ned en stiksav. Brug en "Clean Wood"-klinke. Den sørger for at flosser kommer på bagsiden af det du saver, frem for på forsiden som ved en normal klinge.

Kør evt efter en ret skinne, så er du sikker på at få et lige snit.

/anders      
Hvis det skæres på en bordrundsav (som er det absolut bedste for et lige snit), skal forsiden af lågen vende opad. Hvis det er en håndrundsav skal forsiden vende nedad.
Sagt på en anden måde - det skarpe af tænderne på saven skal altid ramme forsiden af pladen først.

Beklager A-Torsten, men jeg har endnu aldrig set nogen, der kan lave et helt lige snit med en stiksav. Kun næsten lige....
Men selvfølgelig - jeg har sikkert ikke set alting - endnu...



"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis