bil lakering. (ikke den farve jeg havde valgt)

Hej alle der har en lille smule forstand på bil lakering.

Jeg har virkelig brug for jeres hjælp. Jeg har en mitsubishi Carisma 2000, som har fået lidt bule hist og her og nogle skræmmer. Da den alligevel skulle have en fuld lakering, besluttede jeg mig for at give den en helt ny farve, væk fra den oprindelig grå sølv farve til en gul i den lysere end med med perlemor i. (altså en "gul" med en spejlglans effekt)

Men da jeg hentede bilen hos auto lakeren, viser det sig at den farve jeg har valgt ikke er den, den er blevet til. det er blevet en-orange-gul-postmand-bil-gul Jeg tror jeg er blevet taget ved næsen.
Det jeg har valgt er ( en farvekode: gul N35 ved ikke om det siger jer noget )
men farven jeg har fået på min bil ligner ikke den fra prøve/farven fra kataloget.

auto lakeren sagde da jeg hentede bilen at grunden til den er blevet sådan er at der vil være 25% FORSKEL når farven kom på.

Men skulle han ikke have advaret mig om det inden han sagde ja?

ved godt at farven fra kataloget og farven på bilen aldrig kan være identiske men kan det virkelig passe at jeg får en helt anden farve end den jeg har bestilt?

synes det lyder lidt vanvittigt at man får en anden farve end den man bestiller.

NOGLE DER HAR FORSTAND PÅ SÅ NOGET HER.... HJÆLP!!!!!!!!!!!!


HJÆLP MIG PLEASE........
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ja du er blevet taget i rø...n der er ikke den store farveforskel på prøver og på bilen. men du kan få en anden autolakerer til at scanne din farve så kan han fortælle koden på den.
kan man få det scannet ved en hvilken som helts auto lakerer???

HJÆLP MIG PLEASE........
Hej...

Jeg kender en som fik malet noget af blien om pga en skade, og hun var ikke tilfreds med resultatet og fik den malet om igen...
Det skal siges at jeg dårligt kunne se problemet, så der må være meget stor nøjagtighed hos malerne...

Farven på farvekortet og på bilen skal da være den samme.... At det måske ikke ser ud som forventet er noget helt andet..!!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også