Stor efterregning på gulvvarme? Hvad er problemet mon?

Hej med jer

Jeg står i en situation hvor jeg har fået en efterregning fra Dong (naturgas) på knapt 11.000 kr.
Jeg betaler 400 kr. a conto om måneden og de slår jo slet ikke til med det forbrug der har været. Forbruget kan jeg bare ikke få til at hænge sammen da der gennemsnitligt er 22 grader i lejligheden og fra maj til oktober er der skruet helt ned på termostaterne. Mit samlede forbrug var omkring 15.000 kr. men overboen på 1. sal (vi bor i ældre hus fra 1920'erne som er sat i stand) havde et forbrug på 2000 kr.! Hvad kan jeg gøre i sådan en situation? Kører sag mod udlejer gennem Lejerne Landsorganisation og ville stille mig lidt bedre hvis der var nogen som kunne give nogle råd og hvad der kan være galt især når ovenboens forbrug er så lavt! Han har radiatorer som ligeledes varmes op ad naturgas.

Ydermere hvis der er gulvvarme på i hele huset og skruer helt ned for varmen i soveværelset så bliver der 26-27 grader. Hvad kan problemet være?

Håber meget der er nogle kloge hoveder herinde som kan hjælpe mig :)

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej..
Tror der skal lidt flere oplysninger på bordet før nogle kan byde ind. :-).
Hvordan er dit gulvvarme lavet, er der blandekreds.??? hvordan bliver varmen reguleret ??
Hvad er din fremløbstemp. og din returløbstemp ???
Føles dit gulv varmt, eller varmt nogle steder. (Hvis gulvvarme kører og er lavet rigtig, mærker man ikke varmen fra gulvet)

Mvh Jan J

Hej helja

 

I det det ikke er min bolig men blot én jeg har lejet kan jeg ikke svare på meget andet end at gulvet føles varmt nogle steder - mest tæt på muren og ikke midt på gulvet. Man kan nemt mærke varmen og når der er skruet godt om kan det blive virkeligt varmt. Varmen bliver reguleret på en "gammeldags" termostat som man drejer på. Altså ikke hvor man digitalt indstiller temperaturen på en bestemt grad.
Hvordan finder jeg ud af fremløbstemp og returløbstemp?

Kan svaret hjælpe dig lidt på vej til en diagnose? :)

På forhånd tak for hjælpen! ;)

Den med den høje temp når du slukker er en klassiker. Det er fordi der ikke længere passerer vand fra fremløbet forbi din pumpe. Så kører vandet rundt ved pumpen, og varmer godt op. Jeg kom også engang selv til at lukke for vandet, men ikke for pumpen. To dage senere kunne jeg ikke træde på mit badeværelsesgulv fordi det var over 60 grader varmt !

Dine øvrige spørgsmål det bliver ent gætværk uden at have set på anlægget. Prøv evt. at tage en prof. med på råd. Især hvis du har tænkt dig at klage.

hej

nu skriver du ikke særligt meget om hvor stor din lejlighed og om hver lejlighed har sit eget gas fyr eller om der er fælles forbrug nogen steder
det er klart at over boen vil få en vis fordel af din varme under ham
men umidelbart vil jeg mene at den der har sat den månedelig aconto har et ret urealistisk forhold til varme priser 
bor selv i et hus fra 1928 med dårlig isolering grundplan 80 kvm plus 30 kvm
varme udgifter 2007 ca 16000 kr incl brænde ovn 
eksmek

 

Lejligheden er 94 kvm og det er et gasfyr til begge lejemål med separate målere. Men alligevel at han kun betaler 2000 kr mod 15.000 kr - synes det lyder meget mærkeligt!

Har også tænkt på at få en prof. ud for at være sikker.

Tak for jeres svar! :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis