Fælles indkøb af solceller fra Kina ?

Hej Alle,

Jeg skal have sat nogle ekstra solceller op på huset, og i den anledning ser jeg nu at priserne jo er omkring fordoblet siden sidste år... Det er jo HELT uacceptabelt.
Jeg har derfor tænkt på at importere enten fra USA, Kanada eller Kina.
Grundet den lave dollar kurs er USA&Knanada interessante, men de lave produktionsomkostninger trækker jo lidt i Kina.

Der skal under alle omstændigheder betales told/moms/import/WEEE osv. Men forsendelsen bliver jo nok evt. lidt billigere hvis man samkøber, ligesåvel som jeg vil regne med at man kan få en fornuftigere pris hvis vi indkøber lidt mere end bare de 5-6 paneler jeg selv skal bruge. (men dem køber jeg altså hvad enten der er andre der vil være med her eller ej)

Uden at have regnet det igennem andet end på fingrene, sparer vi min. 35%, nok lidt mere hvis vi kan få en fornuftigere styk-pris.

Fordelen er jo prisen, herudover, så kan vi jo nok også få monteringsmateriel med næsten gratis hvis vi køber i Kina (en besparelse på nogle tusinde kroner også). Ulemperne er:   1) Du bliver selv ansvarlig for evt. klager ved defekter direkte hos leverandør (derfor bestiller jeg normalt 6-8% mere end jeg har brug for når jeg køber fra Kina, men det er nok lidt dyrt i dette tilfælde).    2) Transport bliver jo nok noget med en selvhenter i toldhavnen, eller evt. min baghave, med mindre vi skal have RIGTIGT mange paneler.   3) Vi skal jo lægge en forudbetaling på ca. 30-50% ved indkøb fra Kina, og omkring 70% ved køb i USA/Kanada, og da jeg ikke er millionær, så bestiller jeg ikke noget før jeg selv har fået de penge fra dem der vil være med, så det bliver dyrt at hoppe fra efter bestillingen er lavet (fuld tilfredshed eller pengene er tabt).    4) Det er pt uvist om det bliver 24, 36 eller 48 volts solceller der bestilles, så hvis du har et fast KRAV om at det SKAL være en bestemt type evt. fordi du ikke vil ud og købe en ekstra inverter, så sig lige til, jeg kan dog ikke give nogle garantier hvis der er flere forskellige ønsker.

Så jeg ville bare lige spørge om der skulle være nogen interessse for et fællesindkøb ?
S.U. indenfor de næste 14 dage, da jeg ihvertfald gerne SELV vil have monteret inden vinter, og det tager alligevel min. 3 uger fra bestilling til levering.
Hej Alle, Jeg skal have sat nogle ekstra... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej. du bedes venligst sende mig opskriften på fremstilling af solceller som du omtaler, jeg formoder den er på Dansk V/H. Bent
Hej Twist bliver det til noget med de solceller ????????
Twist, jeg kunne godt være interesseret i en sådan investering, men ønsker helt specifikke beregninger på et totalt anlæg incl. alt montering små anskaffelser ect.
yderligere ønsker jeg oplysninger om leverandøren så jeg kan lave et check på virksomheden bare så vi ikke oplever at de "løber" med pengene.
Skrevet af pimp den 24-09-2008 16:52
Twist, jeg kunne godt være interesseret i en sådan investering, men ønsker helt specifikke beregninger på et totalt anlæg incl. alt montering små anskaffelser ect.
yderligere ønsker jeg oplysninger om leverandøren så jeg kan lave et check på virksomheden bare så vi ikke oplever at de "løber" med pengene.
Tja, nu har jeg valgt at købe et par celler fra en leverandør i tyskland, da det viste sig at de var blandt dem der faktisk kunne levere. Jeg har selv købt, men kunne da godt bruge 4-6 ekstra. pt. er priserne bare ret voldsomme. Tjek evt.:
BSC Better System Vertriebs GmbH
Fahrenberg 4
22885 Hamburg / Barsbüttel
Tel: +49 (0)40 3060666 0
Fax: +49 (0)40 3060666 19

De er pt billigst, men jeg har ikke kunnet få kontakt med dem via email. Men hvis du får et svar vil jeg da gerne køre til hamborg og hente cellerne (mod en deling af transportudgifterne hertil). Men det er vel kun aktuelt hvis du bor på sjælland ?

Montering er noget snot.... Det er næsten umuligt at finde en elektrikker på sjælland der vil lave det... Det er i hvert fald ikke lykkedes mig.
De "øvrige" dele du mangler vil bare være en inverter, lidt ledning og en kontroller. Sidstnævnte køber du hos eks. kerychip.dk. Inverter og ledning kan du købe hvor som helst.

@pigonska: Jeg har lagt opskriften i http://www.lav-det-selv.dk/Forum/tabid/54/forumid/4/postid/114866/view/topic/Default.aspx

Hej.

Må man spørge hvilket pris den Tyske leverandør skal have for modulerne.


PE

Denne gang betalte jeg 4200,- pr stk for 175Wp 24v moduler. Og det er altså lige i overkanten.. Men alle andre med billigere priser havde ikke noget at sælge af....

Men hvis du mener den "uvificerede" forhandler jeg har jængt ud og tørre, så siger han ca. 3600,- for noget tilsvarende....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis