Afrensning af betongulv

    Hej Alle.

Jeg har lige støbt et betongulv og pålagt slidlag som er glittet. Dette gulv vil vi gerne male med en vandig epoxy maling. Når man søger på nettet kan man enten slibe det nye gulv fri for betonslam før maling eller ,så jeg et sted, det kan afsyres med salt- syre. Slibning lyder ikke særlig sjovt, men er der nogen der har prøvet at rense et gulv med syre? Hvor længe skal et nyt gulv tørre før det er tørt nok til at male/ findes der en test som kan sige noget om tørheden(ikke dem med vinger). Eller andre erfariner med epoxymaling.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg holder mig normalt fra at male gulve, beton eller ej.

Men jeg har prøvet at bruge syre på beton.... Det smelter betonen. Så pas lige på med koncentrationen, da du ellers får nogle "sjove" huller i din beton.

Hej Twist

Tak for advarslen. Tror du at det vil være bedst at afsyre når det er afhærdet men stadig indeholder restfugt fra støbningen?

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg ville klart holde mig til at leje en betonsliber. Det er lidt ligesom en stor gulvvasker og det gør gulvet enormt jævnt. Hvis du gør det vådt i vådt (altså efter betonen er hærdet og tørret så vander det) så støver det ikke.
Nu ved jeg ikke lige hvor gulvet er henne, men man bruger IKKE saltsyre indendørs under nogen omstændigheder. Det går i alt elektronikkens printplader, stikkontakter osv

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

Tak for svarene.Og advarslerne.

Gulvet er i et badeværelse og er på kun 5m2 så jeg synes det er lidt overkill at skulle leje en betonsliber. Nu kan jeg selvfølgelig ikke finde hvor jeg så det med saltsyre, men hvad så hvis man bruger eddikesyre det bruger man da når man afkalker kaffemaskiner. nmb 1022 hvis nu man af en eller anden grund fandt på at man ville ha noget blank mur inde i et hus som var færdigt, hvad ville du så afsyre med?

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej alle.

Nu fandt jeg det med saltsyren www.linolie123.dk/1kl123.pdf

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg har vasket mine vægge ned med eddikesyre i badeværelset for at få dem flotte. Det er dog gjort med en meget lav koncentration, så det skal gøres en del gange... Voldsomt meget arbjde, men jeg syntes selv det ser ret godt ud. Et gulv, der vill ejeg nu nok også vælge at leje en betonsliber.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også