Hjælp til konfigurering

Står og skal til at sammensætte min nye computer. Så jeg vil meget gerne høre gode råd til hvad der er bedst eller om jeg vil kunne få noget bedre for pengene.
Jeg køber det hele på komplett.dk så hvis i kan finde produktet i anbefaler der, vil det være super.
Vil også rigtig gerne vide om de her ting vil kunne kommunikerer godt/overhovedet vil kunne passe sammen.

Tower:
Antec Nine Hundred sort miditower, Vindue i sidepanelet (U.Stømforsyning)

Processor:
Intel Core™2 Quad Q9450 2.66GHz Socket LGA775, 1333MHz, 12MB, BOXED w/fan

Bundkort:
Asus P5E WS PRO, X38, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)x16

Grafikkort:
Asus GeForce GTX 280 1GB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 512bit

Lydkort:
Creative SB X-Fi XtremeGamer ,PCI, Retail

ram:
OCZ DDR2 PC8000 4GB KIT, Reaper X HPC, 2x2048MB, Heat Pipe, (CL5-5-5-18), E.P.P
Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB, DDR2, 2X2GB(KIT), DHX, E.P.P, with FAN
Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 4096MB, DDR2, 2X2GB(KIT), DHX, E.P.P, CL5-5-5-15-2T

Harddisk:
Samsung SpinPoint T166 320GB SATA2 16MB 7200RPM

dvd/brænder:
Samsung DVD-brenner SH-S223Q/BEBN SATA, 22X, OEM

Strømforsyning:
Corsair strømforsyning 550W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 4xSATA, SLI, WxHxL

Kan ikke rigtig finde ud af om jeg burde købe noget overspændings beskyttelse, og slet ikke hvilket hvis jeg skal.

Vil også rigtig gerne hører hvis i synes at det er dumt at jeg sammen sætter de 2 ting. Hvis de ikke arbejder så godt sammen eller lignende.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ser ud til, at du har valgt en del high-end dele. Skal du have "det nyeste af det nyeste" for enhver pris?

For jeg tror da nok selv, jeg havde købt et andet (billigere) bundkort, og jeg havde undersøgt, om GTX260 eller 4870 måske var et mere fornuftigt køb. Tjah, eller måske ovenikøbet fx et 9800GTX? Og selvom Q9450 er en interessant CPU, så ville jeg læse nogle tests og finde ud af, om jeg kunne nøjes med en af de billigere dual core eller quad core og så fx overclocke dem. Nu har jeg ikke slået priserne op for de ram stænger, men det kunne *lyde* som om, at det er nogle af de lidt dyere high end, du har valgt.

Jeg ville aldrig selv betale den overpris, det koster at købe, hvad der er det allerhurtigeste på det givne tidspunkt. Så hellere købe noget af det, der har det bedste forhold mellem pris og ydelse.

Så kan jeg altid opgradere til den næstekommende generation af "bedste pris/ydelse", når mit nuværende grafikkort eller CPU er ved at blive for langsom til de spil, jeg spiller.

Personligt tror jeg ikke på at "fremtidssikre" sin pc. Så hellere købe billigt og opgradere, når grejet ikke kan trække, hvad jeg har brug for, det skal trække.

For der er vel ikke mange spil derude nu, du ikke ville kunne trække tilfredsstillende med en overclocket E8200 eller Q9300 og et 9800GTX?

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis