Trådløs internet xp & vista

Hey med jer alle!

Har lige nogle problemer med noget trådløst internet. Jeg plejer faktisk at være rimelig god til dette, med nu driller det bare max...

Har en stationær med XP hvor der er et kabel fra router til pc, dette fungere helt fint. derudover har jeg en bærebar med XP, hvor nettet også virker helt ok.

Nu kommer problemet. Har en bærebar med Vista, i starten kunne den slet ikke finde nogle trådløse forbindelser, men nu har jeg fået den til at finde det trådløse netværk.

Jeg kan godt logge på netværket. men jeg kan ikke komme på selve nettet. Det vil sige at jeg kan komme hen til routeren, men ikke vidre på nettet..

Jeg er i dyb krise, jeg er lidt lorst.....

Nogle kloge hoveder der kan give en hånd med?

Routeren er en sandberg 56G, jeg har også haft en anden router på.!!!!!

Med venlig hilsen / Best regard

Peter Lindberg
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
KAn den gå på med kabel?


 

Måske har du kun to IP'er fra din udbyder(hvilket er det normale), så kan du jo ikke komme på nettet.
Du skal vel bruge en IP til hver maskine.

Sniffer  
Som udgangspunkt får man jo kun 1 ip fra udbyderen, når man så sætter en router på, får man nogle unde-ip adresser, eller hvad det nu hedder. men man går ud på nettet med 1 ip...

Med venlig hilsen / Best regard

Peter Lindberg
ja, hvis jeg smider et kabet i røven på den bærebare og i routeren, går det fint.. det er et eller andet i vista...

Med venlig hilsen / Best regard

Peter Lindberg

Aha - jeg har "kun" haft tre udbydere og alle steder fået to IP'er.
(Og har ikke kunnet få en tredie maskine på nettet.)

Hvordan det er med router og IP'er ved jeg intet om.
Var jeg dig ville jeg spørge hos netudbyderen.


Sniffer  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis