Hvad slags gear er det?

Hej, jeg har en ældre motorbåd med en Perkins 4-108 motor i, men mit problem er at jeg ikke kan finde ud af hvilket mærke gearbox der er på den, jeg har set efter om der skulle være en plade eller mrk. men kan intet finde. Er der nogen der der har et godt råd på hvordan jeg finder ud af det? 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej, tak for forslaget, men måske kan jeg ikke rigtig bruge, da jeg gerne skulle finde ud af hvad nøjaktig det er for et gear, med hensyn til gear olie skifte!

mvh, visborg

Hej,

Dit gear er ganske rigtigt et Borg-Warner muligvis et C70 eller C71.

Olien du skal bruge er Automatic Transmission Fluid ( ATF ) type A

olien er rød. Du kan købe den i blandt andet Nautisk udstyr ( bådudstyr )

Mvh

Hej Lilledo!

Mange tak for dit svar, nu håber jeg bare ikke at jeg har gjort noget dumt, da jeg ikke kunne finde ud af hvad gear det var og den var helt tom for olie i gearet, har jeg fyldt 10-30 olie på og har sejlet ca. 4 timer siden oliepåfyldningen,  den tog ca. 1,5l  men det var jo ikke denne olie som du mener at jeg skal fylde på, så hvad sker der nu? skal jeg tømme den for det olie som jeg har fyldt på eller vil det blive ok med det jeg har gjort? det er vel bedder med nogen olie istedet for slet ingen?

håber at høre fra dig igen!  Mvh. Visborg

Hej Visborg

Den går ikke med motorolie, du risikerer at gearet begynder at skride i koblingspladerne.

Det bedste du kan gøre er at aftappe motorolien, påfylde ATF olien og køre gearet i ca 5 min, derefter aftappes denne olie og ny ATF olie påfyldes, så skulle du undgå problemer med gearet.

Mvh

Hej igen! og tak for hurtig at svare, jeg vil nu gøre som du anbefaler,med at aftappe den motorolie som jeg har fyldt på og skifte den ud med ATF olie. type A
tak for hjælpen.
Mvh Visborg
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis