Trådløs printer

Jeg har et trådløst netværk i hytten der fungerer ganske udemærket. Samtidigt har jeg også en printer som jeg ville være særdeles interesseret i at få på selv samme netværk. Printeren er udstyret med indbygget netkort (Brother MFC-7820N), men hvilken stump skal jeg bruge for at få den på det trådløse net?

Jeg skøjter rundt i begreberne, men er det et trådløst access point jeg skal have fat på? Så kan jeg forbinde printeren til access pointet via kabel og derved få forbindelse til det trådløse net? Eller er jeg helt galt på den?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dit modem/router , har det ikke indgange på til at sætte computere på netværket direkte , altså computere som ikke har trådløs forbindelse ? for så er det bare der den skal sættes til , så er printeren på netværket (skal selvfølgelig nok sættes op software messigt på en eller enden måde) de fleste adsl modemmer og routere har mulighed for rj45 tilslutning , altså alm. netstik.
Jeg går ud fra at dit trådløse netværk fungerer via routeren (trådløs router)...Går der et netværkskabel fra kælderen op til computeren i stueetage? Eller kører det trådløst derfra?

Jeg har i øvrigt en printer magen til din - super god!. Du skal bare være opmærksom på, at scanneren ikke virker sammen med netværksforbindelsen. Den SKAL være tilsluttet via usb og så er pointen med netværksprinteren lidt tam, hvis man spørger mig. Jeg har i stedet sat den med usb på min stationære, som er sat op til at dele printeren. Så kan jeg udskrive trådløst fra den bærbare (kræver dog at den stationære er tændt).

Mvh. AllanE
Et andet og måske bedre alternativ til dig er en trådløs printserver   koster lidt ,
ca 700, men så kan du placere printeren hvor du vil , bare der er strøm
Jeps, jeg har en trådløs router stående i kælderen der fint dækker hele huset; men printeren skulle gerne stå i stueetagen og hvis jeg kunne slippe for at trække kabler kunne jeg godt lokkes til at smide et par basseører efter projektet.
Annonce
Den printserver smeden linker til ser nu ganske fornuftig ud - er det løsningen?
Jeg synes det lyder godt og noget nemmere end at trække kabler mv. Har dog ikke prøvet at bruge sådan en før, men D-Link plejer at lave gode produkter, så det er sikkert meget enkelt at sætte op.

Du må meget gerne skrive tilbage, når du har sat det op. Vi er nok flere herinde der er nysgerrige efter om det er en god løsning.

Mvh. AllanE
Den er hermed bestilt til 469,- hos Multimedia World - der er et par dages leveringstid, men jeg kommer med en tilbagemelding når skidtet ankommer.
Printserveren blev leveret før tid... så har man også prøvet det :-)

Den er tilsluttet og efter en smule bøvl med at finde MAC-adressen virker det upåklageligt. Jeg kan ikke "få hul igennem" til scanneren uden at sætte USB-stikke i, men jeg kan printe fra alle husets computere på kryds og tværs uden problemer whatsoever. Super!

Så et stort tak til Smeden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis