Afslibning af beton

Hejsa!

Jeg er ved at lave en terasse, eller det vil sig at det har efterhånden taget et stykke tid.

I terassen er der støbt en slags beton, hvor der er puttet granit skarver i stedet for grus. Meningen var så at betonen skulle afslibes så granitten kom frem og det blev til en slags terasso.

Det ser også fint ud de steder hvor der er blevet slebet (ca. 1-2 m2 ud af 17 m2). Det har taget ca. 8 timer med en betonsliber med diamant platter, at komme dertil.  

Jeg tror efterhånden at ham der ellers skulle have lavet slibearbejdet færdigt, har opgivet.

Er der nogen der har nogle gode ideer til hvordan jeg kan gører det nemmerer, eller leje noget kraftigere udstyr til at lave arbejdet færdigt.
Jeg har prøvet Cito og JM Trykluft, men det ser kun ud til at de har den model betonsliberer vi allerede har anvendt. Så kan jeg godt regne ud hvor lang tid det kommer til at tage.

På forhånd tak!

/Thomas
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan klart anbefale dig Nordjyskl Lift.

http://www.nordjysklift.dk/visprodukt.php?id=393

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Hej
Du skal have en HTC sliber enten en 420 eller en 500, den kan du få både ved JM og Nordjysk, sig til dem at du skal have SF2 segmenter til den så kører det. er det en meget hård beton skal du nok gå efter en 500.
Regn med at det tager en lille weekend.
Skal det være rigtig flot kan du polere betonen med det tager længere tid og koster lidt mere i diamant.
prøv evt at se ind på www.superfloor.org der finder du en interactive guide der måske kunne give lidt inspiration.
Hvis alt andet glipper er der også firmaer der har specialiceret sig i beton slibning - men det koster jo lidt..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis