Antenneanlæg

Hej LDS'ere..

Jeg skal til at lave en ny antenneinstallation i min mors hus. De vil gerne have sådan at de kan se både TV, DVD og parabol (kun den kanal Receiveren er indstillet på) på begge deres TV.

Jeg har lavet en tegning af hvordan jeg ville gøre det, men kan det fungere

???

se tegning her

på forhånd tak!

/Lasse
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Lasse

Ja det vil umiddelbar fungerer. Det eneste du skal være opmærksom på, er at signalet er kraftigt nok fra antennen, da der vil være dæmpning på signalet gennem "DVD modulatoren" og sat-reciveren.

Signalet skal helst være "godt" inden du putter det igennem forstærkeren, for ellers forstærker du støjen med. Så det kan være at du behøver en forstærker mere så tæt på antennen så muligt (afhænger af antenne forhold, kablets længde og type).

Efter mine erfaringer skal signalet ligge mellem 60-80dB/mV for at få et godt billede. Det kan være svært ramme hvis man ikke har noget at måle signalet med.

En anden løsning kan være at køre signalet fra antennen, "DVD-modulatoren" og sat-reciveren ind i en 2- eller 3-vejs splitter, i hver sin gren og så at sige samle signalet i en gren. Det giver den fordel at der er ens dæmpning igennem splitteren på alle enhederne, fremfor at du dæmper signalet hver gang du kører igennem en enhed.

Med det før nævnte er der mulighed for at sætte dæmpeled på hver signal input så du kan få signalet fra de tre inputs ens.

Håber du kan bruge svaret til noget.

/Thomas

TAk for svaret...

Det er bestemt brugbart!

Jeg prøver lige at lave det som jeg først havde tænkt mig, da jeg ligger inde med alle stumperne til det, ellers tager jeg din løsning i brug...

 

Tusind tak!

/Lasse

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis