Lås, bagsmæk på Polo i baglås

Låsen til bagsmækken på min Polo er gået i baglås. Der er installeret centrallås i bilen (Polo fra 98) og jeg kan høre, at den låser op og i når jeg bruger fjernbetjeningen. Jeg kan bare ikke åbne den. Jeg har forsøgt med låseolie. Er der måske et sted i/på låsen (inde fra bilen) hvor jeg kan lirke låsen op? 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

det kan være at låse palen har sat sig.!

Du skal ind igennem bagagerummet og have pillet bagbeklædningen af bagklappen. Den sidder fast med nogle klips. Jeg kan ikke huske om der også sidder nogle skruer. Men jeg har selv haft samme oplevelse og kom ind den vej.
I mit tilfælde var det møj, snavs og gammelt fedt samt korrosion som blokerede hele låsetøjet. Jeg havde dog ikke centrallås i men brugte nøglen hver gang. Har du prøvet med nøglen i låsen?

Jeg må tilstå at jeg gav op. Har prøvet alt syns jeg, nøgle, låseolie, WD40 osv. Været inde gennem bagsæde og rode rundt i bagagegrummet også. Den endte hos mekanikeren hvor det viste sig, at der var en bolt i låsen der var faldet ud. Så den var blevet svær (for mig i hvert fald) at gennemskue selv. Og jeg slap heldigvis for at stå ved mekanikeren og se latterlig ud pga noget som jeg selv havde burde kunne fikse.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis